La Federació de Comerç i Hostaleria de CCOO de Catalunya va denunciar ahir a través d´un comunicat que el model «erroni» de turisme barat que han escollit alguns empresaris de Lloret de Mar està afectant la qualitat i ha provocat una caiguda del 30% en la contractació d´enguany. El sindicat, a més, va voler mostrar el seu suport als veïns i treballadors de la localitat davant els incidents que s´han produït els darrers dies.

CCOO considera que part de l´empresariat hoteler de Lloret basa la seva competència en l´abaratiment de preus. Segons el sindicat, aquests empresaris es «treuen la pell entre ells per captar el turista a qualsevol preu, sempre que quedi algun benefici, en comptes de competir en qualitat i serveis». CCOO assegura que aquesta actitud repercuteix directament en la contractació de treballadors que enguany s´ha vist reduïda en un 30% a Lloret de Mar, i repercuteix també en la qualitat del servei que es dóna als clients. Però, segons afirmen, «lamentablement» aquesta és la fórmula escollida «amb algunes honroses excepcions» per bona part dels empresaris d´hostaleria.

Així, a través del comunicat, el sindicat va fer una crida al Gremi d´Hostaleria de Lloret perquè segui amb la societat civil i els representants dels treballadors i s´assenyalin amb el dit aquells empresaris que fomenten aquest tipus de turisme i «convidar-los» que canviïn aquestes pràctiques. Finalment, des del sindicat també es va assegurar que Lloret és un lloc «fonamental» pel turisme de Catalunya ja que compta amb tot el necessari per donar una oferta turística complementària al sol i la platja, com és el turisme cultural, l´esportiu, el gastronòmic, etc. i que no cal renunciar a l´oci nocturn, però s´han de prendre les mesures per evitar nous incidents.