La interconnexió elèctrica amb França serà la línia soterrada en corrent continu amb més tensió del món. Actualment, l'enllaç de major volum instal·lat amb aquesta tecnologia es troba als Estats Units. Va entrar en servei l'any passat i creua la badia de San Francisco amb una tensió de 220 kV. D'aquí a tres anys, però, quan s'acabi la interconnexió, la MAT creuarà els Pirineus amb una tensió de 320 kV i superarà amb escreix la potència de la línia americana. L'obra principal de la interconnexió serà el túnel de 8,5 quilòmetres que creuarà els Pirineus en paral·lel al TAV i que unirà les poblacions de Santa Llogaia d'Àlguema i Baixàs. Quan entri en servei, però, ningú hi podrà entrar i el manteniment serà totalment mecanitzat.

Segons indica Inelfe, la societat formada a parts iguals per Red Eléctrica i la seva homònima francesa RTE, la interconnexió és "un projecte excepcional" perquè, a tot el món, "hi ha molt poques línies" que passen en corrent continu.

Al llarg de més de 50 quilòmetres del tram transfronterer entre Santa Llogaia i Baixàs, el cablejat passarà soterrat a través d'una rasa de formigó. A la part catalana, la rasa es farà sota camins ja existents, que passen paral·lels a les dues grans infraestructures de l'Empordà (el TAV i l'autopista AP-7).

En total, l'amplada de la rasa serà de 3 metres i tindrà 1 metre i mig de profunditat. Al seu interior, hi passaran quatre cables. Quan la MAT arribi als Pirineus, els 320 kV creuaran la frontera mitjançant un túnel, que tindrà un traçat paral·lel al de l'alta velocitat.

La interconnexió permetrà duplicar el nivell d'interconnexió entre Espanya i França, passant del 3% actual fins al 6%, encara per sota del 10% recomanat.