La Federació d'associacions de pares i mares d'alumnes de Catalunya (Fapac) exigeix la reinstauració de la sisena hora a totes les escoles públiques, argumentant que és "un dret" reconegut al Pacte Nacional per l'educació -aprovat el 2006- que s'hauria de recollir en la Llei d'Educació de Catalunya. Amb aquest objectiu, la Fapac promou una Iniciativa Legislativa Popular i acaba d'elaborar un manifest en defensa de la sisena hora.

Perquè el Parlament debati la seva proposta, la federació ha de reunir 50.000 signatures que l'avalin. Els propers 30 de gener i 2 de febrer es duran a terme les formalitzacions de fedataris -les persones que donaran fe de les firmes- a la cambra catalana i quan la Junta Electoral els hagi certificat s'iniciarà el procés per recollir les adhesions necessàries.

El manifest "Per la igualtat d'oportunitats en el sistema educatiu català" afirma que durant els 5 anys d'implantació de la sisena hora -entre 2006 i 2011- es van millorar els resultats acadèmics de l'alumnat de primària i la conciliació laboral i familiar, es va augmentar la inversió en l'educació pública, es van contractar més de 3.000 mestres nos, es van impartir 175 hores més de classe per alumne i curs i es va igualar l'oferta dels centres públics amb la dels privats concertats. La Fapac reclama "que es tingui en compte la veu dels pares i les mares dels alumnes el nostre país en la construcció de l'educació del futur".

El document que van començar a difondre ahir exposa 12 raons a favor de la sisena hora "per a tothom", que obre afirmant que millora "l'equitat del sistema educatiu català" i tanca reinvindicant-la com "un dret". Els arguments de la federació d'associacions de pares d'alumnes també inclouen que la mesura millora el rendiment dels alumnes i del seu aprenentatge, la inversió pública i la conciliació horària de les famílies. A més, l'entitat alerta que suprimint aquesta hora de més es "consolida una triple xarxa educativa i aguditza el greu problema de la segregació escolar", s'afavoreix la gestió privada d'alguns serveis educatius, es fa perdre hores de classe al llarg del curs i es pot posar "en perill "el desenvolupament i la cohesió social" del país.