El turisme rus mira actualment cap al sud de Catalunya. La Costa Daurada ha anat guanyant ?terreny a la Brava com la primera destinació de viatgers dels països de l'Est, principalment rus, fins el punt de convertir-se a dia d'avui (i per escàs marge), en la zona predilecta d'aquests visitants quan venen al nostre país. Conscient d'això, el Patronat de Turisme Costa Brava-Pirineu de Girona ha decidit intensificar les accions de promoció per recuperar el creixent públic rus.

El director de la institució, Ramon Ramos va concretar que la intenció és "canviar la tendència i tornar-nos a acostar als russos per recuperar el 70% d'aquests turistes que abans triaven la Costa Brava quan venien a Catalunya". Ramos va lamentar que en aquests quatre anys s'hagués descuidat aquest aspecte i va declarar que "hem de treballar més en aquest mercat perquè té un potencial de 350 milions d'habitants, i tornar al percentatge que teniem abans".

Al llarg de l'any passat van visitar Catalunya unes 640.000 persones dels països de l'Est, i aquest any la Generalitat preveu que arribin al milió, repartits més o menys a parts iguales entre la província de Tarragona i la de Girona.

Per atraure aquests viatgers i escampar la marca Costa Brava, el Patronat engegarà un seguit d'accions concretes. Per un costat, la participació a la fira MITT de Moscou durant aquest abril com a organitzador del sopar oficial. D'altra banda, l'organització de dos congressos dels Touroperadors amb més influència sobre el mercat rus: Coral Travel el farà a Lloret de Mar del 3 al 5 de maig, i TezTour a Platja d'Aro també durant el mes de maig. Ambdues destinacions no estan triades a l'atzar, ja que tradicionalment les dues localitats han acollit un bon nombre de turistes de l'Est.

Les accions per atraure visitants russos s'emmarquen en un pla més gran de promoció per aquest 2012 que ahir va presentar el Patronat. El president de la Diputació i del Patronat, Jaume Torramadé va avançar que es pretén potenciar la promoció a l'exterior a través de la gastronomia, la cultura i la natura com a eixos bàsics per desenvolupar el pla d'operacions. "Anirem a més llocs i més lluny. Volem que el Patronat sigui una plataforma per les empreses del sector i ens adreçem a elles per crear vincles de cooperació i perquè coneguin el nostre full de ruta", va dir Torramadé.

Un altre dels objectius del Patronat a banda dels estats de l'Est d'Europa és mantenir el turisme "tradicional" i ja consolidat, el provinent de França, Regne Unit, Alemanya o Catalunya.

Per apuntalar tots aquests projectes, el Patronat de Turisme compta amb un pressupost total de 4,5 milions d'euros aquest any, dels quals el 4 els aporta la Diputació, gairebé un 15% més que ?l'any 2011.