El Departament de Territori i Sostenibilitat va informar ahir a través del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) de l'aprovació definitiva de l'estudi informatiu i de l'estudi d'impacte ambiental del desdoblament de la carretera C-66 en el tram que va de Bordils a Medinyà. Aquesta via, que vindrà des de la Bisbal, tindrà també un enllaç amb la futura autovia A-2 i amb l'AP-7, fet pel qual s'haurà de construir un nou peatge d'entrada i sortida de l'autopista. El Departament va explicar que a partir d'ara, el proper pas serà el desenvolupament del projecte constructiu, que seguirà l'alternativa 2 del projecte inicial, que data de l'any 2008.

Tot i que el traçat entre les dues propostes inicials era semblant, la segona contemplava una sèrie de diferències com que l'alternativa 2 connecta amb la N-II i amb l'autopista AP-7, si bé la primera només ho feia amb la carretera Nacional. A més, la segona proposta defineix un nou peatge al tronc de la C-66, a la connexio? amb l'AP-7; i també defineix un nou enllac? amb rotonda inferior amb la GI-633, que entre d'altres moviments, ha de donar l'opció? als vehicles a canviar de ruta abans d'arribar al peatge.

A més, l'alternativa escollida també té el seu inici a l'enllac? de Celrà Est, a l'alçada de l'entrada del polígon industrial del municipi. Es tracta d'un enllac? format per una rotonda superior de 100 metres de dia?metre i dos ramals d'entrada i sortida a la C-66, sentit Girona, que fan necessari la definicio? de murs de contencio? per a salvar la diferencia de cotes amb el tronc. El futur tram tindrà 3,8 quilòmetres i ha de partir des del polígon industrial per arribar directament al nus on Medinyà enllaça amb la N-II. D'aquesta manera, per exemple, es facilita una via més directa per als vehicles que vinguin de la costa o la Bisbal per arribar a la carretera nacional en direcció a Figueres.

La nova via, inclosa dins l'anella de les Gavarres, tindrà a més un viaducte d'uns 790 metres de llargada que ha de creuar la plana del riu Ter. Inicialment, partint des de Bordils, se seguirà un traçat d'1,5 quilòmetres en línia recta. A continuació, la carretera farà un arc, on estarà inclòs el viaducte, que acabarà connectant amb una rotonda que enllaçarà amb la GI-633 que ve de Cervià de Ter i també amb la NII a l'alçada de Medinyà. Segons informava ahir el Departament de Territori i Sostenibilitat, en el projecte constructiu s'hauran d'aplicar mesures correctores establertes en la Declaració d'Impacte Ambiental i es donarà continuïtat a la xarxa de camins i accessibilitat a les finques de la zona.