Viatgers del primer tren que surt de l'estació de Girona al matí, a les 6 i 11 minuts, han demanat tant a Renfe com a Rodalies de Catalunya que coordinin horaris perquè puguin enllaçar trens quan arriben a Barcelona-Sants. I és que la cosa sol venir d'un minut.

Un retard habitual de pocs minuts fa impossible, als usuaris que ho necessiten, continuar el seu trajecte cap a la feina pujant al rodalies que circula en direcció a l'aeroport, i que surt just quan arriba el Mitjana Distància provinent de les comarques gironines.

Afectats per aquesta circums-tància, que cada matí els fa perdre temps per esperar el proper tren, s'han adreçat tant a Rodalies de Catalunya -que depèn de la Generalitat- com a Renfe per tal de plantejar-los el problema i demanar-los que el rodalies amb destí a l'aeroport (corresponent a la R2-nord) es mantingui aturat tan sols un minut més, de manera que els viatgers que vénen de Girona hi puguin pujar.

Un dels promotors de la demanda, Joaquim Carreras, ha parlat en nom d'un grup d'usuaris del Mitjana Distància que a les 6.11 surt de Girona cap a Barcelona per lamentar que "aquest tren sempre arriba a Sants amb alguns minuts de retard i ens fa perdre l'enllaç amb el rodalies que va a l'aeroport, que surt de la via contigua i per anar a Bellvitge -afegeix- cada dia hem de perdre uns 10 minuts esperant el rodalies de Vilanova". Ell mateix va signar una petició enviada als responsables de les línies ferroviàries, explicant-los que quan arriben a Sants no poden continuar el seu camí i fer un transbordament que hauria de ser factible, tant pels horaris oficials com perquè les vies dels dos trens implicats són l'una al costat de l'atra. Però no passa així perquè la sortida del rodalies acostuma a produir-se de manera "immediata" a l'arribada del Mitjana Distància, que sol arrossegar uns minuts de retard. "Aquesta manca de connexió obliga a perdre 30 minuts en espera del tren següent", assenyalava Carreras en el seu escrit. Com a solució, l'usuari proposava mantenir aturat el rodalies "1 minut per tal de permetre que el transbordament des del Mitjana Distància sigui possible".

Joaquim Carreras ha explicat que "fins ara la resposta que hem rebut de Rodalies és només una carta tipus, i ara per ara seguim sense poder fer l'enllaç"; fet que, en la seva opinió, "és una llàstima perquè altra gent que anés al Prat o a l'aeroport també se'n podrien beneficiar". Per dotar de més força a la petició, el grup d'afectats com ell anima altres viatger a fer el mateix enviant correus electrònics a Rodalies i Renfe.

A la resposta referida per Carreras, la Gerència Comercial de la Direcció de Rodalies de Catalunya diu que personal tècnic confecciona els horaris de trens i les seves parades tenint en compte factors com l'afluència de viatgers, el tràfic de la línia o el material disponible, per tal d'elaborar una programació que ofereixi "el millor servei al major nombre possible de clients"; i conclou notificant que prenen nota del suggeriment.