A finals del mes de desembre passat el govern va encarregar l'estudi previ per a poder efectuar el desdoblament de la carretera C-63 en el tram que va entre Hostalric i Maçanet de la Selva. La setmana passada es va tancar el termini per presentar les ofertes, amb un total de 42 propostes de diferents empreses. Des de llavors fins el pròxim dia 28 s'estudiaran aquestes ofertes tècniques i posteriorment es farà pública l'escollida, mentre que no serà fins al 20 de març que s'obriran els sobres de les ofertes econòmiques. L'encàrrec d'aquest estudi previ està pressupostat en 205.800 euros.

L'objectiu del projecte és el desenvolupament de les alternatives de traçat per a la conversió de la C-35 en una autovia en el sector que va des d'Hostalric fins a Maçanet. El traçat correrà paral·lel a l'AP-7 fins a enllaçar amb l'actual autovia Vidreres-Platja d'Aro, que es va acabar de desdoblar a principis de l'estiu passat i que ha contribuït a descongestionar el trànsit que es dirigeix cap a la costa, sobretot en els mesos d'estiu.

Dues alternatives

En aquest punt, hi havia dues alternatives a estudiar. D'una banda, es proposa vorejar l'àrea de servei de l'autopista i posteriorment creuar-se amb aquesta via. D'altra banda, la segona opció és passar pel voltant del nucli urbà de Maçanet de la Selva pel costat nord, i creuar-se després amb l'AP-7 a l'alçada de l'enllaç ja existent amb el municipi. El tram que ve des d'Hostalric té un recorregut de 15,5 quilòmetres.

A partir d'aquest punt, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat també té prevista la creació d'un nou enllaç que connecti amb la carretera C-63, l'eix que connecta les comarques de la Selva i la Garrotxa. Aquest fet comportaria la construcció d'una nova via, que també correria paral·lela a l'autopista AP-7, anant des de Maçanet fins a Sils. A partir d'aquí, també es treballarà per convertir la calçada de la C-63 fins a Santa Coloma en carretera convencional, deixant l'actual traçat com a via de transport local.