Al final resulta que l'aeroport de Barcelona no ha perjudiat el de ?Girona. Ha sigut exactament al revés: els acords de Girona amb Ryanair van impedir al Prat ser un gran hub internacional. Tot això, segons Iberia.

El director d'Estratègia d'Iberia, José Bolorinos, va atribuir ahir a l'entrada de Ryanair a l'aeroport de Girona el fet que decidís renunciar a fer de l'aeroport de Barcelona el seu aeroport de connexió. En la seva intervenció en una taula rodona sobre Competència i Alliberament en el Sector Aeri i Aeroportuari organitzada per la Comissió Nacional de la Competència (CNC), Bolorinos va assenyalar que la forta presència de Ryanair a Girona és una "mostra extrema de competitivitat entre instal·lacions i aerolínies". Alhora, va advertir que si a les pèrdues anuals d'entre un 2% i un 3% a les quals s'enfronta el sector pel baix preu dels bitllets se li sumen unes taxes aeroportuàries elevades, tal com preveuen els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) s'estarà "davant d'un desastre".

El director d'Estratègia d'Iberia, José Bolorinos, va revelar que l'intent de la companyia de convertir l'aeroport del Prat (Baix Llobregat) en el seu segon hub (centre de connexió) després del de Madrid-Barajas es va frustrar per l'entrada massiva de l'aerolínia de baix cost irlandesa Ryanair a Girona. Iberia va començar a desenvolupar aquest projecte a començaments de l'anterior dècada, al mateix temps que la companyia alemanya Lufthansa la conversió de l'aeroport de Munic en el seu segon hub a Alemanya després del de Frankfurt, va explicar Bolorinos en una taula rodona sobre la liberalització i competència en el sector aeri i aeroportuari, organitzada a Madrid per la Comissió Nacional de la Competència (CNC).

.