Aena va reconpèixer ahir que efectivament els preus per minut de l'aparcament de l'aeroport de Girona s'han duplicat aquest any respecte 2011 (tal com publicava ahir Diari de Girona), però va recalcar que les tarifes diàries estan congelades des de l'any 2010 (com també recollia Dirai de Girona). Així mateix, els representants de l'entitat que gerstiona els aeroports espanyols van indicar que malgrat l'increment en els preus que ha tingut lloc aquest any, aquests continuen essent molt més barats que la mitjana dels pàrquins que hi ha a la ciutat de Girona.

Fonts d'Aena van explicar ahir a Dirai de Girona que les tarifes per deixar el cotxe a l'aparcament de l'aeroport més d'un dia estan "congelades des de l'any 2010". Tot i que van corroborar que la tarifa per minutatge ha augmentat ostensiblement, van recalcar que "la majoria de gent que utilitza l'aparcament é sper deixar-hi el vehicle més d'un dia, i aquests preus no s'han modificat des de fa dos anys". A més, van assegurar que es tracta de preus força més barats que en altres aeroports: 9 euros per dia fins a quatre dies, i 7,5 euros per dia a partir de cinc dies.

Més barat que a Girona ciutat

Aena inclús ha arribat fer un estudi dels preus dels pàrquings a Girona ciutat, per demostrar que el de l'aeroport no és excessivament car. Segons van explicar ahir els seus representants, la tarifa per minut és un 25% més cara de mitjana al nucli urbà de Girona, mentreque la diària s'enfila fins un 75% més que a l'aeroport. Actualment, deixar el vehicle mitja hora a l'aeroport costa 0,85 euros (un 86% més que l'any passat), deixar-li una hora en costa 1,70 (55%), i deixar-li dues hores en costa 3,45 (98%). L'increment en els preus ha sigut general a tots els aeroports d'Aena, però més acusat al de Girona que a la resta. Un dels motius és que s'han eliminat les franges horaries tradicionals (menys de mitja hora, entre mitja hora i una hora, i més d'una hora), igualant el cost del minut sigui quin sigui el temps que el vehicle estigui estacionat.

En termes generals, en tots s'ha produït un pronunciat increment dels preus per minut que apliquen els aparcaments tradicionals de rotació tot i que les tarifes màximes diàries, que apliquen tant els aparcaments de rotació com els aparcaments de llarga estada gestionats per contracte de serveis, s'han mantingut constants des de l'any 2010. Els preus per minut que han d'aplicar els aparcaments de rotació es fixen de forma individualitzada per cada aeroport i no per categories o grups d'aeroports com abans.