Lloret de Mar participa aquests dies en el Saló Internacional de Turisme de Catalunya, que es va iniciar divendres a Barcelona. Com en cada edició, Lloret hi és present, tot i que aquest any la destinació hi assisteix a través del Patronat de Turisme de Girona conjuntament amb altres municipis de la província. El municipi vol potenciar la desestacionalització i per això aposta per esdeveniments per als caps de setmana.

Així, doncs, enguany, des de Lloret Turisme es promocionarà especialment l'oferta esportiva conscients que cada cop genera més demanda i que ajuda a complementar l'allotjament i l'oci de la destinació. A més, també tindrà una incidència especial el turisme cultural i lúdic. En aquest sentit, el calendari anual d'esdeveniments lúdics com la "Fira dels Americanos", el primer cap de setmana de juny, o la Fira Medieval, al novembre, així com l'oferta cultural, amb visites teatralitzades per a la família, també tenen un gran pes atès que són reclams que animen els tursites a passar el cap de setmana a la localitat.

En el marc de la fira es va organitzar una taula rodona titulada "Smart Destinations" en què es van debatre diferents temes relacionats amb el turisme sostenible i en el qual va participar el regidor de turisme Jordi Orobitg, conjuntament amb els regidors de Turisme de Palma de Mallorca i de Benidorm. En la ponència es va destacar la importància de diversificar els productes com una estratègia per evitar la massificació i contribuir a una sostenibilitat social més sòlida i un equilibri entre turistes i residents. El saló, que tanca avui, potencia els formats especialitzats de viatges, a més d'una variada oferta de 50 països.