Olot reforça el servei de recollida de deixalles i neteja viària amb més maquinària, personal i més servei de neteja en determinades parts de la ciutat amb un elevat ús de la via pública. La nova empresa - que començarà a treballar a partir del dilluns 16 d'abril- implementarà un nou model de recollida selectiva d'envasos a la vorera amb el qual s'eliminaran els contenidors "tipus iglú" per 550 nous contenidors. El nou servei també incrementarà els treballs de neteja viària durant els dies festius o durant les jornades amb actes al carrer. Segons la nova empresa, el servei de neteja del municipi s'ha planificat amb la voluntat d'adaptar-se a les necessitats dels diferents sectors de la ciutat.

A partir del proper 16 d'abril, la població d'Olot tindrà un nou servei de recollida de deixalles i neteja viària augmentarà plantilla de personal actual, incrementarà la maquinària de neteja i posarà en funcionament un nou model de planificació del servei que s'adapta a les necessitats i ús públic de cada sector del municipi.

En el cas de la recollida de deixalles domèstiques, abans de finalitzar l'any 2012, l'empresa té previst implantar un nou sistema de recollida selectiva d'envasos en vorara que permetrà instal·lar contenidors especials destinats a al recollida d'envasos lleugers. Uns contenidors que se situaran en tots els punts de recollida de la fracció i la matèria orgànica. L'empresa té previst eliminar els contenidors "tipus iglú" d'envasos lleugers per 550 nous contenidors que es diferenciaran amb una tapa groga. A més, té previst ampliar les lloses de vorada i de l'espai pintat on es situen aquests contenidors. En alguns casos també s'eliminarà un contenidor de resta orgànica.

La nova empresa concessionària ha planificat el servei de neteja de la ciutat segons les necessitats de cada sector i la utilització de la via pública. Per això, es diferencien quatre zones a la ciutat. En primer lloc hi ha els espais "d'elevada freqüència", amb un fort ús de la via pública que genera unes majors necessitats de neteja com pot ser el centre del municipi, el carrer Sant Miquel, Pequín i Sant Roc. En aquests barris el servei té previst que hi treballin els escombriaires diàriament i una màquina d'escombrar. En segon lloc hi ha els espais de primera corona on treballaran els escombriaires de barri i una màquina d'escombrar dos dies a la setmana.

En tercer lloc hi ha els espais de la segona corona - també anomenats barris residencials- on l'escombriaire i la màquina d'escombrar hi actuaran un dia a la setmana. Pel que fa als polígons industrials, on no hi ha una alta freqüència de la via pública- hi treballarà un escombriaire i una màquina una vegada cada 15 dies.

Augmenta el nombre de màquines d'escombrar

El nou servei també augmenta el nombre de màquines d'escombrar que passen de 3 a 4 escombradores noves. En concret, la nova empresa disposa de dos màquines d'escombrar petites, dues màquines d'escombrar grosses, quatre vehicles auxiliars elèctrics, quatre bufadors, una hidronetejadora i una furgoneta d'inspecció.

També augmenta el nombre d'escombriaires de barri al municipi. En total, la plantilla comptarà amb 7 escombriaires, tres destinats al centre i quatre amb freqüències diferents segons els barris i que treballaran amb vehicles auxiliars elèctrics. El nou servei també inclou un increment en els treballs durant els dies festius o jornades amb actes al carrer on augmentarà la plantilla de personal amb una altra persona. La nova plantilla comptarà amb quatre persones que utilitzaran les màquines d'escombrar, quatre treballadors amb vehicles auxiliars, tres persones amb carretons, una persona durant les tardes, una persona durant els dies festius i dos persones més amb una unitat de reforç.

La nova empresa de gestió del servei anomenada UTE IGFA-URBASER començarà a treballar aquest mes d'abril i té la concessió fins al desembre de 2019. Els costos de gestió de les deixalles arriben fins als 3, 8 milions d'euros.