El Suca Mulla són unes ?postres que es proposen recuperar a la comarca de la Selva. La tradició diu que el plat consisteix en un licor i sucar-hi dolços i la proposta que es fa des de l'Associació d'Hostaleria de la Selva és sucar galetes amb ratafia, dos productes arrelats a la comarca. Tant és així, que des d'ara i fins la tardor s'ha engegat una campanya on participaran 30 restaurants que oferiran com a darrer plat aquestes postres que consistiran en: sucar el postres típic de cada municipi, com ara les galetes teules de l'empresa Galetes Trias de Santa Coloma de Farners amb ratafia Russet.

Però cal recordar que a la comarca, com va explicar el president de la Federació d'Hostaleria, Antoni Creus, hi ha La ruta+dolça i q????ue molts municipis compten amb el seu propi dolç com ara els xerrics de Breda, les galetes vichy a Caldes, entre d'altres i són aquests a banda de les teules els que els 30 establiments de la comarca oferiran als seus clients per sucar amb ratafia i a un preu que oscil·la entre els tres i els cinc euros.

"Postre socialitzador"

El Suca Mulla té també com a ingredient ésser unes postres "socialitzadores" ja que el costum és que per tradició es converteixi en unes postres que fan allagar els àpats i, per tant, "fan reunir les famílies i parelles al voltant d'una taula per dialogar", va dir Creus; que aspira que instaurar aquest postre de nou a les taules de la Selva provoqui que la gent "trenqui les situacons d'estrès actuals i parlin més entre ells".

A banda del vessant de l'hostaleria, aquesta campanya també té un vessant comercial i fruit d'això és que la Federació de Comerç de la Selva també s'hi ha implicat. Quan el client vagi a menjar un Suca Mulla en algun dels 30 restaurants se li donarà una butlleta i podrà participar en un sorteig d'una tarjeta de 1.200 euros per gastar-se en les botigues de la Federació. Un sorteig que es farà a la tardor i que també comportarà d'altres premis.

El president de l'Associació de Turisme la Selva, Jordi Orobitg, durant la presentació de la campanya feta ahir a l'hotel Novotel de Riudellots de la Selva, va destacar que amb la iniciativa es potencia no només la cultura gastronòmica sinó també el teixit comercial i empresarial i tot junt potencia la destinació turística.

Aquesta campanya ha comptat amb un pressupost d'uns 8.000 euros segons va explicar la responsable de l'Associació de Turisme de la Selva Mar Coll. En aquesta suma hi ha hagut la part publiciatària com ara edició de tríptics informatius, la compra de les plates de terrissa de Breda on se serviran els Suca Mulla dels quals disposaran els restaurants que participen de la campanya, que són d'entre 10 i 11 per establiment, entre d'altres.

El conseller Josep A. Frias va destacar la col·laboració del Consell Comarcal per donar suport a la gastronomia i va recordar que a Hostlaric i Riudellots s'està apostant per centres d'innovació i promoció dels productes alimentaris.