De la mateixa manera que costa imaginar que una empresa especialitzada en activitats nàutiques o marítimes o aquàtiques sigui l'opció més adient per tirar endavant una estació d'esquí, se'm fa difícil imaginar una empresa d'un país "especialitzat" en neu, muntanyes i "shopping", gestionant un port esportiu. Això és el que podria passar si la Generalitat no renova la concessió al Club Vela Blanes a finals del 2012 i opta per l'oferta que ha presentat un grup d'inversió andorrà (Inversions Morsa) vinculat a Mora Banc.

Com informava, fa pocs dies Diari de Girona les dues empreses han presentat, ja, la documentació a Ports de la Generalitat. Una documentació on adjunten les seves trajectòries i propostes. La gent del Club Vela, a més de la renovació d'algunes infraestructures, es reivindica des del treball fet en organització de competicions, en formació (també en escoles i instituts com l'IES Serrallarga) i del conveni de col·laboració amb Aspronis, una entitat dedicada a la inserció de discapacitats. En el projecte andorrà, algunes veus apunten com aposta prou significativa, la inclusió d'una zona de botigues i restauració.

Penso que en la tria, en aquest cas, no s'haurien de seguir només criteris comercials o de rendibilitat econòmica. A Blanes, amb tots els errors que s'hagin pogut cometre en les diferents etapes de la gestió del port esportiu, el Club Vela ha aportat un plus que se'm fa difícil imaginar com a prioritari en els objectius dels postulants andorrans: el plus que el vincula de manera inequívoca al foment, a la divulgació i al suport de l'esport de la vela (lleugera i creuers) en concret i dels esports nàutics en general.

Llunyans com queden ja, el sucre barat i els plats de "duralex", si finalment s'emportessin el gat a l'aigua els andorrans, potser, d'una banda, acabaríem gaudint de la possibilitat de trobar formatge, colònies o tabac a bon preu en algun dels nous restaurants i/o botigues, però,de l'altra, tinc la impressió que l'activitat esportiva blanenca, concretament pel que fa a la pràctica i promoció dels esports nàutics, acabaria esdevenint més fràgil i menys accessible.