El debat sobre la ubicació principal de l'estació del tren d'alta velocitat a Girona va finalitzar l'any 2000 quan el Ministeri de Foment va anunciar que s'ubicaria a la zona del Parc Central, aprofitant les instal·lacions ja existents del tren convencional. D'aquesta manera es posava fi a una disputa que havia proposat com a candidats a acollir la infraestructura, entre d'altres, els municipis de Salt i de Vilobí d'Onyar (enllaçant amb l'aeroport).

L'aleshores alcalde de Girona, Joaquim Nadal, va defensar sempre la necessitat de fer passar el TAV per la ciutat i d'ubicar l'estació al centre, rebutjant la possibilitat que aquesta es col·loqués a les instal·lacions aeroportuàries. El 1996, en una reunió amb alcaldes i Generalitat per arribar a un consens al voltant de l'estació, va descartar l'opció de Vilobí perquè "no semblin que tinguin [la Generalitat] la intenció de convertir l'aeroport de Girona en el segon de Catalunya, sinó que tendeixen a consolidar el de Barcelona". Tot i això, un projecte ja havia previst anteriorment la possibilitat de fer un tren llançadora sortint des de Girona. Finalment, amb l'opció del Parc Central ja consolidada, el 2005 es va conèixer que l'opció de connectar amb l'aeroport també s'executaria.