L'organització no governamental Promoció del Transport Públic (PTP) es va fundar el 1993, una època en la qual la societat començava a reclamar l'expansió d'aquest servei, tal com assenyala el seu president. Un càrrec que des del 2007 assumeix un enginyer tècnic en ?obres públiques, Ricard Riol.

Encara que sigui canviant-ne la gestió, el seu col·lectiu representa mantenir els peatges apel·lant a la justícia social. Per què?

Perquè està demostrat i teoritzat des de fa més d'un segle que abaratir, fins al punt d'arribar a la gratuïtat, les infraestructures de transport privat en àmbits congestionats perjudica la societat. Si es tarifa la mobilitat que congestiona i aquesta recaptació es dedica a alternatives de mobilitat, com desenvolupar el corredor mediterrani ferroviari o finançar els serveis de transport públic, es millora la societat. A Catalunya, el peatge s'ha utilitzat com a font de finançament de la xarxa viària més important d'Europa, si ho mesurem per habitant i hectàrea. Però, no està funcionant per finançar alternatives de mobilitat sostenible sinó per al lucre de les concessionàries i també per ampliar constantment la xarxa viària.