Fa un any que l'estació de tren de Riells i Viabrea - Breda va entrar en funcionament i, des d'abans que es fes, els veïns han denunciat en més d'una ocasió que calia un pas soterrat a la zona per tal d'unir la infraestructura ferroviària amb el nucli de Riells i Viabrea, que ara quedava aïllat a cause del pas de la línia d'alta velocitat pel municipi que va provocar la construcció de la nova estació a l'altra banda del poble i en conseqüència, aquesta falta de connexió entre estació i nucli amb seguretat.

Ara, però, l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) acaba d'adjudicar les obres de construcció del nou pas inferior per 1.944.640 euros i això finalment es resoldrà. Els treballs, que tenen un termini d'execució aproximat de mig any, han estat adjudicats a la UTE formada per Rover Alcisa i Iberovías Empresa Constructora.

Amb l'actuació es preveu augmentar la permeabilitat de la infraestructura ferroviària comunicant el nucli urbà amb l'estació de Riells i Viabrea-Breda i, segons Adif, el nou pas inferior de vianants tindrà una longitud de 50 metres i comunicarà el Barri de l'Estació de Riells i Viabrea amb un lateral de l'estació ferroviària, creuant sota les plataformes d'ample convencional i d'alta velocitat. A banda, l'objectiu de l'empresa Adif és garantir el trànsit de persones amb discapacitat i, per això, els accessos al nou pas disposaran de rampes, a més d'escales fixes.

Un any de la nova estació

Aquest projecte complementarà el de les noves instal·lacions de l'estació de Riells i Viabrea-Breda, que es troba en marxa des de fa un any i que va comptar amb una inversió superior a 4,7 milions d'euros. Entre altres treballs, s'hi va construir un nou edifici de viatgers amb una superfície útil de 410 metres quadrats i dues andanes de fins a 300 metres de longitud connectades mitjançant un pas inferior dotat d'escales fixes i ascensors.