La Generalitat traurà a concurs el proper mes de juny la redacció del projecte del nou carril bus segregat entre Blanes i Lloret de Mar. El nou carril s'estendrà al llarg de 6,25 quilòmetres i se situarà al mig de la calçada de la GI-682, la carretera local que uneix els dos municipis. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, va assegurar ahir que l'actuació permetrà "poder tenir un circuit de transport públic que guanyi en velocitat comercial al transport privat en una carretera que està molt saturada". Sobretot, els mesos d'estiu. S'estima que, de mitjana, cada dia uns 700 autocars circularan pel nou carril, un cop estigui enllestit.

Per condicionar la calçada i condicionar-hi la plataforma per al carril bus, es reformarà tot l'eix viari. Un cop acabin les obres, els autobusos circularan en un carril per sentit reservat a la part central de la calçada. Segons va concretar Font, el nou carril permetrà que els autobusos cobreixin la distància entre els dos municipis "en gairebé la meitat de temps respecte la durada del trajecte actual".

El director general de Transports i Mobilitat va explicar ahir que les obres s'emmarquen dins la voluntat de guanyar la batalla al transport privat. "Serà un nou carril segregat només per a transport públic, en una carretera que és molt saturada", ha precisat Font. "Això permetrà que el transport públic guanyi en velocitat comercial al privat, i afavorirà d'aquesta manera que la gent l'utilitzi", va afegir.

A més de construir aquest nou carril, el Departament de Territori i Sostenibilitat també preveu potenciar, de cara al 2013, les connexions amb transport públic entre aquestes dues poblacions de la Costa Brava Sud. Entre d'altres, es crearan nous serveis de bus exprés, s'incrementaran freqüències i es potenciarà la informació a l'usuari.