Olot vol prorrogar tres anys més l´estada de dos vagons del carrilet

El 2007, l'Ajuntament va pagar una fiança de 40.000 euros per aconseguir portar-los a la ciutat

 

OLOT | XAVIER VALERI
L'Ajuntament negocia amb l'Associació el Centro de Estudios Históricos del Ferrocarril Español una pròrroga del contracte establert al 2007 per l'estada de 2 vagons del tren d'Olot a la ciutat. Al 2007, l'Ajuntament va pagar una fiança de 40.000 euros per evitar que els vehicles marxessin a Anglaterra. A més es va comprometre a restaurar-los i a donar-los ús. Després que el passat 23 de març, expirés el conveni, l'entitat d'estudiosos va anunciar que si no hi ha un canvi d'actitud de l'Ajuntament s'enduran els vagons.
En el darrer ple, el regidor de Cultura, Josep Berga, va explicar que es vol allargar tres anys el conveni. Segons ell, en aquest temps l'entitat Amics del Tren d'Olot restauraria els vagons sense cobrar res. Va explicar que els membres de l'entitat es van animar molt arran dels actes commemoratius del centenari de l'arribada del tren a Olot i, en conseqüència, estan disposats a dedicar els caps de setmana a reparar-los. Berga va precisar que si l'Ajuntament vol quedar-se els vagons en propietat ha de pagar 40.000 euros. En cas que la compra sigui l'única opció del municipi, Berga va avançar que "l'Ajuntament no està disposat a pagar 40.000 euros". Va afegir "si volen que vinguin amb una grua i se'ls emportin".
La temàtica dels vagons va sorgir al darrer ple, arran d'una pregunta del portaveu del PxC, Ignasi Mulleras. El regidor va apuntar que només queden 4 vagons dels 19 que havia tingut el tren. Els dos vagons van ser construïts el 1901.
Berga també va explicar que l'Ajuntament negocia la tornada definitiva a Olot de la locomotora 22. Aquest vehicle va tornar a la ciutat amb motiu dels actes de commemoració del centenari de l'arribada del tren. Això no obstant, un cop acabats els actes de celebració de l'efemèride se la van tornar endur a un magatzem de Martorell.
La idea de l'Ajuntament és que la locomotora formi part d'un conjunt recordatori del Tren d'Olot (1911-1969). En cas que aconsegueixi una prorroga els 2 vagons en qüestió també formaran part del conjunt. La locomotora és propietat fr l'Ajuntament d'Olot. La van cedir a Ferrocorrils de la Generalitat perquè la restaurés. No solament la van reparar, sinó que la van fer servir com a tren turístic a Monistrol de Montserrat. En diverses ocasions, l'Ajuntament va organitzar expedicions per fer viatges recordatoris. El problema ara és que la delicada situació econòmica fa que l'Ajuntament hagi de buscar recursos per exposar amb garanties de seguretat la màquina de tren en un lloc cèntric.

  HEMEROTECA

 
GUIA DE ROSES
 
Tota la actualitat rosinca i de l'Alt Empordà en un sol portal.
Notícies - Agenda - Cinema - Empreses

Canal de sorteigs

sorteigs de la loteria i la travessa

Loteries i apostes

Consulta els resultats dels principals sorteigs de la loteria i la travessa.

Font:

 

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
diaridegirona.cat és un producte d'Editorial Prensa Ibérica
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup Editorial Prensa Ibérica
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya