El resultat de la reunió entre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, i l'alcalde de Ripoll, Jordi Munell (CiU), va deixar clar que tot i que la Generalitat es fa càrrec de les tramitacions tècniques, no té la variant est de Ripoll (també coneguda com de Sant Bartomeu) en les seva llista d'actuacions prioritàries.

La causa és la dificultat de posar al pressupost de la Generalitat els 78 milions d'euros, en què està valorada. Pel que fa als tràmits, el passat mes de gener sortirà a licitació l'estudi d'impacte ambiental. La variant est ha de connectar la C-17 amb la N-260, sense passar per dins de Ripoll. Carreteres encara no ha contestat oficialment a les al·legacions, entre les quals hi ha la proposta consensuada per CiU i les entitats ambientalistes d'un estudi presentat el maig del 2010.

En canvi, l'enllaç del doble carril de la C-17 amb el nucli de Ripoll sí que es preveu en els primers llocs de les prioritats en infraestructures viàries. Això no obstant no hi ha cap data. El projecte de l'enllaç està fet, però falta aprovar-lo. A més s'han de resoldre les al·legacions que l'Ajuntament hi ha presentat. L'Ajuntament hi ha presentat al·legacions contràries a la ubicació del carril per a bicicletes. El consistori aposta pel camí ral en comptes del costat de la carretera. L'altra proposta del municipi és articular millor la connexió entre els carrils laterals i els giratoris proposats.

Prevista per aquest any

En un principi la connexió estava programada per quan s'acabés el desdoblament, el qual es va inaugurar el juny de l'any passat. Llavors, van situar l'inici de les o?bres per finals del 2o12 0 principis del 2013. La situació de les previsions viàries de Ripoll és similar a les de la resta de Catalunya.