El Departament d'Interior ultima els darrers tràmits burocràtics per començar a multar les prostitutes i els seus clients a les carreteres catalanes, una mesura que es preveu aplicar per primer cop aquest estiu i per la qual encara no hi ha data concreta de començament, segons apunten des del Departament, però serà en poques setmanes. En un principi, i de manera oficiosa, es va parlar d'iniciar la mesura al juny, amb l'inici de la temporada turística. Ara, es preveu que l'inici s'endarrerirà una mica, però ja és a prop.

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya va anunciar ahir la creació del fitxer de dades necessari per a la tramitació de les denúncies, que podran arribar, en casos de reincidència o d'especial gravetat, a sancions de 30.000 euros. "L'operatiu dels Mossos d'Esquadra i del Servei Català del Trànsit, les butlletes de les sancions, tot està ja a punt esperant els últims passos dels tràmits", va explicar ahir el director territorial d'Interior a Girona, Albert Ballesta. Un cop acabin aquests tràmits, va indicar el càrrec gironí, les multes començaran a imposar-se "immediatament".

També a la N-II

En principi, els Mossos d'Esquadra tenen competències per multar, en funció de les disposicions de Trànsit, les prostitutes que exerceixen la seva activitat als vorals i rodalides de les carreteres gestionades per la Generalitat o les respectives Diputacions provincials, però no a les carreteres nacionals. Aquesta diferència, que deriva del fraccionament de les competències, no serà impediment perquè els agents aixequin també actes a les prostitutes i els clients que les freqüenten a aquests vorals administrats des de Madrid.

En comptes d'enviar-les al Servei Català del Trànsit, que gestionarà aquestes multes com qualsevol altra infracció del trànsit, es remetran a la competència estatal corresponent, la Direcció General de Trànsit. Fonts del departament admeten que aquestes denúncies cauran en sac buit, però d'aquesta manera s'intentarà fer desistir les dones que s'estan, per exemple, als vorals de la N-II gironina.

I és que municipis altempordanesos com la Jonquera o Capmany confiaven en aquesta nova norma per evitar la presència de meretrius a una carretera que, en el primer dels casos, els passa pel mig del municipi i a més és l'entrada per carretera de gran part del turisme català.