Ahir, el "Blanes 12" va tancar positivament la primera edició d'aquesta iniciativa que tenia com a objectiu promocionar i posicionar el municipi de Blanes com a ciutat comercial i turística, tal i com es va fer amb el "Girona 10" a la capital de la demarcació, el passat mes de gener. A l'experiència, sorgida de l'Associació de Botiguers de Blanes Centre (ABBC), hi van participar 185 empreses d'allotjament, restauració, comerç i oferta complementària.

El divendres, quan es va donar el tret de sortida a la iniciativa, els principals sectors implicats ja van qualificar l'experiència "d'èxit rotund". Durant el cap de setmana, a banda de les promocions que es van continuar realitzant als locals de restauració, es van celebrar diversos esdeveniments i actuacions ludicoculturals al carrer per a tots els públics, com la Fira fotogràfica al carrer, concerts, cercaviles per als més petits i visites guiades a les Caves Montferrat, entre d'altres. Cal destacar la inauguració de l'escultura "treball de formigues" de l'artista Julián Cerón.

Ahir, un cop finalitzades totes les activitats culturals i promocions que es van dur a terme durant tot el cap de setmana, la primera tinenta d'alcalde i regidora de Promoció de la ciutat, Lourdes Fàbrega, va destacar que el balanç global va ser molt positiu. "El divendres hi va haver plena ocupació hotelera, i a la nit va ser un gran èxit de participació i de vendes, així com pel que fa a la dinamització al carrer. Després, les activitats de la resta del cap de setmana també han gaudit de molta participació. S'ha vist molta gent per la vila, tant blanencs com visitants" va afirmar Fàbrega.

La regidora Fàbrega va afegir que el que buscaven era la reafirmació de la identitat pròpia del municipi, complementant l'oferta turística, hotelera i gastronòmica amb la comercial i cultural que diferencia patrimonialment la vila.

Els tres dies que va durar el "Blanes 12", va tancar ahir amb la confecció de les estores florals pròpies de la festa de Corpus.

La setmana vinent està previst que els organitzadors i sectors implicats es reuneixin per valorar la iniciativa i decidir si l'any vinent repetiran l'acció promocional.