Els gironins que han de recórrer a la Creu Roja a la recerca de menjar s'ha doblat des que va començar la crisi econòmica. L'ONG considera que la crisi està essent especialment cruenta per a alguns grups de població que tenen problemes fins i tot per satisfer les necessitats bàsiques, com són menjar o alimentar els infants. En només dos anys, han crescut un 30% els beneficiaris del programa d'aliments de Creu Roja i s'han doblat respecte al 2006. A més, gai?rebé han triplicat el nombre de "kits" socials amb productes per a la higiene, bolquers o alimentació per a nadons que han repartit el 2011 en relació als del 2010. En total, Creu Roja ha atès 58.158 gironins el 2011, un 18% més que l'any anterior.

La xifra de persones que necessiten el suport de la Creu Roja a les comarques gironines no ha tocat sostre i continua augmentant. Segons la memòria del 2011, l'ONG ha atès 58.158 persones, un 18% més que el 2010. Els principals increments són en el grup de gent gran i en el de persones amb necessitats socials, eminentment famílies que no tenen ingressos.

El coordinador de la Creu Roja a Girona, Jordi Martori, va explicar ahir que els programes per pal·liar els efectes de la crisi són els que més han hagut d'impulsar, sobretot perquè han hagut d'idear noves línies de suport alhora que han recuperat algunes ajudes que feia anys que no feien perquè ja no calia. Un exemple són els robers. La Creu Roja havia tancat els que tenia però s'han vist obligats, per la pujada de la demanda, a tornar a fer aquest servei.

Martori va detallar que la crisi ha fet que les persones que ja tenien pocs recursos ara encara en tinguin menys i necessitin més suport de la Creu Roja i, a més, que sorgeixi un nou grup de persones amb necessitats. "Gent que l'any passat estava de vacances a Eurodisney i aquest any es veuen picant a la porta de Creu Roja per tenir aliments", va explicar.

Amb l'embat de la crisi, Creu Roja va idear uns "kits" socials i d'aliments que reparteixen entre famílies. Aquest darrer any 2011 pràcticament s'ha triplicat el nombre de beneficiaris. Concretament, han distribuït 4.606 "kits" mentre que el 2010 en van ser 1.773. El producte més repartit són bolquers (3.728 "kits"), un producte bàsic però molt car que moltes famílies no poden pagar. També han distribuït productes de neteja de la llar, d'higiene personal i d'alimentació per a nadons.