La conservadora en cap del Departament d'Antiguitats Medievals del Museu Arqueològic Nacional de Madrid, Ángela Franco, considera que el claustre del Mas del Vent de Palamós, redescobert pel professor de la Universitat de Girona, Gerardo Boto, és una peça autèntica i que tindria el seu origen a Palència, concretament al ?desaparegut monestir de Benevívere. Franco precisa que ho diu sense haver-lo vist in situ, però es pregunta "per què (els propietaris) van posar impediments per veure'l?".

En una entrevista que recull La Opinión de Zamora, Franco apunta referent a l'autenticitat de l'obra que Boto "diu que el tallista era millor escultor que dibuixant, una cosa habitual en l'art romànic". La conservadora ha publicat un article en què posa en evidència la dificultat de verificar l'autenticitat d'una obra d'art. No obstant això, apunta que el claustre de Palamós "no pot ser fals".

També ha manifestat que la seva opció sobre el possible origen és el citat monestir de Benevívere. Així, explica que en el Museu Arqueològic hi ha una peça del segle XII que podria coincidir amb l'estil de la galeria palamosina: "Estilísticament, els cabells del cap de Crist que tenim aquí coincideixen amb el sentit plàstic d'alguns dels capitells de Palamós decorats amb animals salvatges". "També és cert que es conserva una fotografia de la portalada de la sala capitular de Benevívere i tampoc m'atreveixo a assegurar que la galeria fos d'aquest monestir", precisa. Seguint amb l'autenticitat, parla de les columnes o l'estructura dels capitells per sostenir-la.