L'empresa castellonina Girbau Boats ha posat al mercat un nou model d'embarcació dissenyada i construïda als seus tallers. La motora, batejada com la G29, de nou metres d'eslora, es caracteritza per tenir més espai a coberta, amb un camarot a proa i un a popa, i per tenir un aire "retro" que li donen els acabats artesanals.

Els germans, Ramon Girbau, mestre d'aixa, i Pere Girbau, enginyer, treballen des de fa anys en la reparació de vaixells. L'empresa ha volgut fer un pas més incorporant el disseny i fabricació de les seves pròpies embarcacions. El fruit de quatre anys de feina ha estat la creació del nou model molt medierrani que ara surt al mercat i que ja els ha valgut un reportatge a la revista especialitzada NYmagazine.

Ramon Girbau, el gerent de l'empresa, explica que "hem fet una mica l'embarcació que voldríem per a nosaltres", una barca "molt mediterrània" pensada per navegar de dia però amb equipaments per dormir-hi, per anar de passeig o fer viatges.

La barca combina acabats artesanals amb formes clàssiques amb els darrers avançaments tecnològics. Això la diferencia d'altres models com també ho fa l'amplitud dels espais exteriors, la coberta, pensada per gaudir de sortides diürnes. "És un programa molt d'aquí la terra, sortir els dies que fa bon temps, anar a fondejar a vora de la roca i tenir un espai al davant per estar-se amb gent, és molt marinera", diu Girbau. Ara bé, amb dos motor dièsel de 180 cavalls i amb capacitat per navegar a 26 nusos de velocitat màxima és una bona embarcació per fer viatges més llargs perquè està equipada amb tota mena de comoditats. Disposa d'un camarot a la proa i un a la popa, una distribució que no és habitual. Al primer hi ha un llit doble amb bany i a la popa, dos llits individuals que es poden convertir en tres. A més, el client pot personalitzar molt dels acabats.

El gerent de l'empresa ha explicat que l'estan començant a comercialitzar amb el mercat estranger com un dels principals compradors potencials.