La directora general de Turisme de la Generalitat, Marian Muro, assegura que el nou impost sobre les pernoctacions turístiques que es començarà a aplicar l'1 de novembre d'aquest any "no serà la causa per la qual puguin venir més o menys turistes a Catalunya".

Muro i el conseller d'Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, van comparèixer ahir en comissió parlamentària per explicar aquest nou impost sobre estades en allotjaments turístics que el Govern de CiU va tirar endavant al Parlament gràcies a l'abstenció del PP català.

El conseller Mena, per la seva banda, va afirmar que l'aplicació del tribut compta amb el "consens" de tots els agents implicats, ja que els diners recaptats, va dir, es reinvertiran en el sector, a través de la creació d'un fons de foment del turisme. El titular del Departament d'Empresa també va recordar que aquest impost és "similar" al que ja apliquen altres països, encara que en aquest cas el tipus impositiu serà "molt més baix".

I també va comentar en aquest punt que en el 91% de l'oferta turística de Catalunya, que és inferior a quatre estrelles, aquesta taxa representarà mig euro per dia i s'aplicarà als viatgers més grans de 16 anys.

I és que al parer del conseller Mena es tracta "d'un impost que afavoreix el turisme familiar" i a més, "es limiten a set les estades màximes a les quals s'aplica la taxa i els menors de 16 anys no estan subjectes al tribut", va apuntar Mena, que va precisar que tampoc tributarà el turisme considerat "social".

"Competitivitat amb qualitat"

Per la seva banda, la directora general de Turisme va destacar que la competitivitat de Catalunya no depèn de l'aplicació de mig euro o un euro a les pernoctacions hoteleres, sinó de la qualitat de la seva oferta turística.

I també va subratllar que, en aquest sentit, la implantació d'aquest impost no impactarà negativament en el turisme, ja que en altres països on ja s'aplica no s'ha vist una relació de causa-efecte.

I a més, el conseller va ressaltar que la taxa turística catalana suposa aplicar un valor impositiu que és molt menor del que es paga a la resta de destinacions mundials on també es cobra un impost turístic

El conseller Mena i la directora general de Turisme, Marian Muro, van detallar també les mesures que està impulsant la Generalitat per promocionar la seva oferta de turisme, així com l'ordenació que s'ha fet del sector dels apartaments turístics, que ha permès "aflorar" l'activitat que es desenvolupava de forma il·legal.

Sobre les campanyes de promoció turística que porta a terme el Govern, el conseller va recordar que els ajustos pressupostaris obliguen a dur a terme accions promocionals amb un cost mínim, primant l'originalitat i els nous canals i suports.

Una de les iniciatives més innovadores impulsades aquest any permetrà que uns 300 camions circulin per tot Europa promocionant la comunitat, amb diferents imatges d'icones turístiques sota el lema "Catalunya. M'agrada compartir".

La Generalitat de Catalunya farà també un ús intensiu de les xarxes socials, com Instagram, per "vendre" la seva oferta turística, tant en els mercats exteriors com en l'interior.