Si primer va ser l'Agència Catalana de Turisme la que va aprofitar que els camions de mercaderia recorren Europa per utilitzar-los de pancartes promocionals mòbils, ara és el Patronat de Turisme Girona Costa Brava qui fa el mateix. O similar, perquè no seran vehicles de transport de mercaderies, sinó de persones, els que lluiran en grans fotografies els atractius de la Costa Brava i del Pirineu de Girona. Tanmateix, si algú es pot atribuir el mèrit de la iniciativa és al Patronat, que ja la va començar a dur a terme fa dues temporades, si bé de manera més discreta.

Sis autobusos retolats recorreran durant dos anys Espanya i Europa per promocionar Girona en el marc de les noves campanyes "Live Love Costa Brava" i "Live Love Pirineu de Girona" que han arrencat aquest mes. Les imatges que mostren els vehicles són les d'un paisatge del Cap de Creus, una panoràmica de la Vall de Núria, gastronomia gironina amb els guardonats germans Roca del Celler de Can Roca i una composició gràfica d'una nena i el bigoti de Dalí, segons van informar els promotors.

Aquesta acció sorgeix de la renovació i ampliació d'un acord de col·laboració per promocionar Girona que han signat el Patronat de Turisme Costa Brava i l'empresa de transports Sarfa. Els autobusos recorreran 630.000 quilòmetres al llarg de més de seixanta ciutats espanyoles i europees i mostren també la direcció del portal oficial de turisme gironí i el distintiu de National Geographic Traveler, que certifica la Costa Brava com una de les millors destinacions d'enguany.

Fa dos anys, Sarfa va utilitzar tres autobusos en aquesta campanya promocional que va recórrer Osca, Saragossa, Alacant, València, Madrid, Sant Sebastià, Mallorca, Càceres, Badajoz, Mèrida, Màlaga, Sevilla, Jerez, Còrdova i Cadis, pel que fa a Espanya. Les ciutats visitades a Europa van ser París, Marsella, Mònaco, Niça, Canes, Salzburg, Budapest, Ginebra, Grenoble i Venècia, entre d'altres. L'èxit d'aquella iniciativa, sumat al fet que l'ACT en du a terme una de similar per promocionar Catalunya als països europeus, ha portat al Patronat ia Sarfa a repetir experiència, en aquest cas millorada i augmentada.

Camions arreu d'Europa

Simultàniament a aquesta campanya, l'Agència Catalana de Turisme (ACT), amb el suport del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, va posar en marxa fa ben poques setmanes la campanya "Catalunya m'agrada compartir". La campanya té com a epicentre Internet i l'entorn 2.0 i manté l'eslògan de la campanya promocional d'aquest hivern "Catalunya. M'agrada Compartir" per bé que utilitza també suports tradicionals. L'ACT ha endegat enguany una promoció, que també es fa sobre rodes, amb l'objectiu de donar a conèixer els potencials turístics de Catalunya a través de la retolació en tràilers que facin rutes europees.

La campanya va arrencar amb la col·laboració d'una empresa de transports que durant aquest any aporta 29 tràilers que realitzaran 246.000 quilòmetres mensuals (8.500 quilometres per camió/mes). Les rutes de transport que es cobreixen fent la promoció per potenciar la destinació turística de Catalunya són: França, Itàlia, Alemanya, Regne Unit, Bèlgica, Països Baixos, Suïssa, Portugal, Àustria i Espanya.

La Campanya de l'ACT, de tota manera, no és tancada, i s'hi poden afegir totes aquelles empreses de transport -no només de mercaderies- que ho desitgin. De moment, però, no s'ha notificat de cap altra empresa que s'hi hagi volgut sumar.