Tot i que la jornada de vaga convocada ahir pels sindicats no va registrar incidents importants i la gran majoria dels combois van poder circular amb normalitat, alguns actes de sabotatge a les vies, registrats sobretot durant la tarda, sí que van alterar els horaris de gai?rebé una desena de trens i van provocar retards d'entre 20 i 40 minuts. De fet, la jornada ja va començar amb un incident de bon matí, quan a dos quarts de set un incendi provocat a les vies del tren entre Sant Andreu Comtal i Montcada va provocar un retard de mitja hora en un tren que circulava amb destinació a Cervera.

D'altra banda, ja a la tarda, cinc línies de tren de Rodalies i Regionals van anar amb retard per diversos sabotatges relacionats amb la vaga que va afectar el servei de Renfe. Entre els combois afectats hi va haver els que circulaven a les línies que uneixen Barcelona amb Blanes i Puigcerdà, en la vessant gironina, i també amb Tortosa, Sant Vicenç de Calders i Manresa, amb retards d'entre 20 i 40 minuts. Renfe va denunciar que l'accionament indegut d'alarmes va provocar l'aturada dels trens i els retards en aquestes línies. A aquests incidents s'hi va afegir una aturada del servei entre Llançà i Portbou per un atropellament no relacionat amb les protestes.

Alt seguiment pels sindicats

Els sindicats van voler destacar ahir l'"alt seguiment" de la vaga en protesta pel procés de la liberalització aprovat pel Govern, a qui van acusar d'imposar uns serveis mínims "abusius i desconeguts" i de "desplegar un exèrcit de policia anti-disturbi" tot i l'actitud correcta i la responsabilitat dels treballadors.

"Pràcticament la totalitat de treballadors i treballadores amb opció a fer la vaga han secundat l'aturada contra la liberalització i privatització de Renfe, Adif i Feve", van assenyalar en un comunicat conjunt CCOO, UGT, CGT, SCF, Semaf, Confederació Intersindical i TCM.

En concret, segons CCOO, prop d'un 90 % dels treballadors amb possibilitat de fer la vaga van decidir secundar en el torn de nit i en les primeres hores del torn de matí, una dada que contrasta amb el 20 % en què ha xifrat el Ministeri de Foment el seguiment de l'aturada.

Per la seva banda, el Director General de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va assegurar que "els serveis mínims s'han complert en gran mesura, amb dos incidents importants en el tall de les vies, amb alguns petits incidents de sabotatge dels aparells d'alarma dels trens, però s'han complert tots els serveis mínims pactats amb els sindicats", i va recordar que " la Generalitat ha defensat sempre l'oportunitat que té de poder triar el seu operador".