Continua la polèmica al voltant del programa We love Lloret de la cadena de televisió privada d'Alemanya Prosieben. Aquest reality en què els seus vuit participants, quatre nois i quatre noies, mostraven com sortien de festa per Lloret de Mar i s'emborratxaven, ja va rebre fa una setmana les crítiques per la "imatge distorsionada" que es donava, segons l'Ajuntament.

Ara ha estat el Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) el que ha volgut mostrar el seu malestar pel programa alemany. D'aquesta manera, el president de la institució catalana, Roger Loppacher, va enviar ahir un escrit a la presidenta de l'autoritat audiovisual a la regió de Berlín, Jutta Limbach, en què li trasllada "el profund malestar que ha causat a la població catalana en general, i a la de Lloret de Mar en particular, la imatge de We love Lloret".

Així, des del CAC es va fer arribar a Alemanya la sensació que el programa "presenta una visió esbiaixada del turisme a Lloret, i en presenta un estereotip determinat que no es correspon", segons Loppacher, "amb els esforços que des de fa temps s'estant portant a terme al municipi en la promoció del turisme a la zona".

En aquesta línia, el president del CAC va oferir, en la carta enviada a Alemanya, "col·laboració a l'hora d'analitzar el contingut" del reality emès, les darreres setmanes, pel canal de televisió Prosieben. El Consell Audiovisual català va assenyalar ahir que també posaria a disposició de l'organisme gestor de contingut audiovisual a la regió de Berlín, "l'informe que ara s'està elaborant des de Catalunya".

Queixes des de bon principi

L'expectació que ha generat, en la darrera setmana, We love Lloret a Catalunya, no és nova a Alemanya. I és que aquest programa televisiu, que es va començar a emetre el juliol per totes les regions d'Alemanya, ja va provocar crítiques en les primeres emissions. Segons la revista alemanya Focus, alguns dels espectadors del país europeu, van fer arribar les seves reclamacions al total de catorze consells audiovisuals que hi ha a Alemanya. I, el de la regió de Baviera, va fer arribar a la cadena Prosieben les queixes dels espectadors i va demanar que a la pàgina web del programa s'incorporés una advertència dient que el contingut "no és apte per a menors de setze anys". Una petició que Prosieben va complir.

Pel que fa a les audiències, d'aquest polèmic programa alemany de televisió, es van situar per sota de la mitjana de la cadena. Després del primer episodi, el share va ser del 10%, en la franja d'edat d'entre els 14 i els 49 anys.