El programa de televisió We love Lloret, emès per la cadena Prosieben d'Alemanya, continua al punt de mira. Ahir les declaracions van arribar per part de la Federació Catalana d'Associacions de les Activitats Recreatives Musicals, Fecasarm, que va demanar que es persegueixin empresaris de l'oci nocturn que perjudiquin "el sector i la Costa Brava, venent una imatge distorsionada". Segons la federació, el reality televisiu alemany no s'ajusta "a la realitat ja que es presenta Lloret de Mar com un paradís de l'alcohol i el sexe".

En una roda de premsa, a Platja d'Aro, el secretari de la Fecasarm, Joaquim Boadas, va demanar a les administracions i institucions que facin "tot el possible" per evitar que alguns empresaris com Don Francis, que va participar i protagonitzar el programa alemany de Lloret, "puguin continuar perjudicant la imatge a la resta de sector de l'oci nocturn i dels usuaris".

Boadas va afirmar que si a la federació tinguessin algun empresari que actués d'aquesta manera "l'expulsarien perquè perjudica totes les parts i no s'haurien de permetre aquests tipus d'actuacions, perquè xoca amb la feina que es fa des de l'entitat". Joaquim Boadas també va mostrar el seu suport al consistori de Lloret de Mar que ha considerat persona "non grata" l'empresari Don Francis.

El secretari de Fecasarm va assegurar que amb el reality a?le?many, "es va vendre una imatge que no es correspon amb la realitat, totalment distorsionada". Així, Boadas va afirmar que "davant d'això hem de defensar la convivència". Justament, Joaquim Boadas va fer aquestes declaracions en el marc de presentació de la campanya de conscienciació "Màxima diversió i mínima molèstia" que es desenvoluparà aquest cap de setmana a diferents municipis gironins, com són Lloret de Mar, Platja d'Aro i Blanes, amb l'objectiu de fomentar el bon comportament de la gent que surt de festa.

Per això la Fecasarm també demana la col·laboració a les administracions, ja que els empresaris "no poden lluitar contra tota aquella gent que crida pel carrer, que fa botellón, o la presència de llauners, perquè no tenen competència en la via pública".

En aquesta mateixa línia, per intentar contrarestar la imatge "distorsionada" que segons Fecasarm, "s'ha ofert de la Costa Brava", mitjançant l'emissió del programa televisiu We love Lloret. Des de la Fecasarm s'aconsella complementar, per tant, les polítiques d'administracions locals (com ara les ordenances de civisme), amb campanyes de conscienciació.

D'aquesta forma, aquest pròxim cap de setmana es repartiran cartells i polseres a usuaris dels locals d'oci nocturn de Lloret de Mar, Blanes i Platja d'Aro, per fomentar la diversió amb mínima molèstia.