La companyia Adif culminarà durant la matinada de l'1 de setembre, una nova fase dels treballs d'electrificació de la línia d'Alta Velocitat entre Madrid, Barcelona i la frontera francesa amb la posada en tensió de la catenària en un tram de 34,8 quilòmetres.

El tram que s'electrificarà correspon al comprès entre Girona Mercaderies (p.k. 710/807) i la subestació de Santa Llogaia (p.k. 745/560), segons explica Adif en un comunicat.

L'empresa gestora de les infraestructures ferroviàries ha anunciat la posada en tensió d'aquest tram amb una anticipació de 15 dies a causa de les precaucions que han de prendre tant els treballadors de l'obra com la població en general, d'acord amb la normativa establerta per la companyia Adif. El sistema d'electrificació utilitzat en alta velocitat està dotat d'una tensió de treball de 25.000 volts.

Al tram Barcelona-Figueres d'Alta Velocitat, que compta amb una inversió aproximada de 4.200 milions d'euros, funcionaran tres subestacions elèctriques de tracció situades a Baró de Viver, Riudarenes i Santa Llogaia, així com deu centres d'autotransformació. El sistema d'electrificació utilitzat en alta velocitat està dotat d'una tensió de treball de 25.000 volts.

La línia d'Alta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa, dins el període 2000-2006, ha estat cofinançada pel fons de Cohesió Europeu, en les obres de plataforma del tram Madrid-Barcelona, així com el subministre i muntatge de via del tram Madrid-Lleida, amb una ajuda de 3.389,3 milions d'euros. Les ajudes RTE-T (Xarxa Transeuropea de Transport), en el mateix temps han finançat els estudis i projectes, així com les ?obres de plataforma del tram Maçanet-Sils, amb un import de 70,9 milions d'euros.

Durant el període 2007-2013 seran cofinançades per ajudes RTE-T la implementació del ERTMS (Sistema de Gestió de Tràfic Ferroviari Europeu) del tram Barcelona-Figueres, amb una ajuda de 10,6 milions d'euros. A més, el Banc Europeu d'Inversions (BEI) participa en el finançament d'aquest projecte.