Cotxes d'alta gamma, iots, moda exclusiva, perfums de 7.000 euros o una illa privada a tocar d'Eivissa per 60 milions són alguns dels elements més destacats que s'han ofert a la fira de productes exclusius 'Excellence Fair' a S'Agaró (Baix Empordà). Aquest any, s'ha superat totes les expectatives i més de 3.000 persones han visitat aquest certamen que ha aplegat una cinquantena d'estands internacionals. "En el sector del luxe no hi ha crisi, tot al contrari, s'ha incrementat un 20% les vendes en aquest últim any", ha destacat la directora del certamen, Sara Sánchez. La fira ha comptat amb l'assistència de la filla de l'ambaixador rus, que es va interessar pel 'home video' o la baronessa Thyssen.

Durant quatre dies, des del 22 al 25 d'agost, l'Hostal 'La Gavina' de S'Agaró s'ha tornat a convertir en l'aparador del luxe. La localitat de la Costa Brava ha acollit la fira 'Excellence Fair' que ha aplegat una cinquantena d'expositors amb marques com Porsche, Gucci, Ferrari, Frederic Jouvenot o Swarovski. Cada dia, el certamen ha obert les seves portes a les set de la tarda i s'ha allargat fins ben entrada la matinada perquè els visitants poguessin adquirir tota mena de productes i serveis exclusius.

Entre ells destaquen una sala de projecció de mig milió d'euros, joies amb un preu de 7.000 euros, sabates que va portar l'actriu australiana Nicole Kidman i fins i tot una illa a tocar a Eivissa per un preu de 60 milions d'euros. A més, els visitants també han pogut comprar tota mena de cotxes de gamma alta, vestits d'alta costura o saunes i zones wellness per a la llar. Segons la directora de la fira, Sara Sánchez, el certamen ha superat totes les expectatives amb més de 3.000 visitants. Una xifra molt superior a la que van registrar l'any passat. "Estem molt satisfets, hem notat un increment del públic d'origen rus i francès", ha assenyalat.

Les entrades a la fira costaven entre 120 i 150 euros. Entre els visitants destaquen la filla de l'ambaixador rus a l'estat espanyol o la baronessa Thyssen. "Hem tingut tota mena de públic, molt divers i que tenen tota mena de poder adquisitiu", ha ressaltat Sánchez. A banda dels estands la fira ha organitzat exhibicions d'esgrima artística, hípica, tast de còctels, massatges amb vi o una desfilada de moda. A més, han pogut mantenir l'objectiu benèfic marcat per l'organització. Sánchez ha explicat que una quarta part de la recaptació de les entrades està destinada a l'Associació Espanyola contra el Càncer.

D'altra banda, la directora ha explicat que el sector del luxe no està patint les conseqüències de la crisi econòmica. "Tot al contrari, les vendes en aquest àmbit s'han incrementat un 20% aquest últim any", ha conclòs. L'any passat, aquest sector va moure 5.000 milions d'euros (MEUR) arreu de l'estat espanyol.