Ara fa dos anys que el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, organisme de promoció turística de la Diputació de Girona, va endegar una innovadora estratègia de comunicació mitjançant Internet i les xarxes socials. Un dels objectius principals de l'estratègia era crear contingut rellevant, de qualitat i fiable a la xarxa.

D'aquesta manera va iniciar el programa de blogtrips pioners a Catalunya. L'estratègia tenia com a element clau proporcionar experiències i històries a la destinació. Així, es van portar a terme el blogtrips#InCostaBrava i #InPyrenees, que va assolir la xifra de 27 milions d'impressions a les xarxes, amb impacte a 27 països, i la publicació de 219 posts, dels quals 32 eren a Lonely Planet. Ambdues accions varen ser TT (trending topic, és a dir, tema del moment) mundial durant diversos dies, i van generar l'interès dels mitjans de comunicació, del sector empresarial turístic i de l'opinió pública. Els resultats obtinguts van superar les pròpies expectatives.

Posteriorment es van realitzar diferents blogtrips, que es van segmentar per productes (salut i bellesa, gastronomia, cultura i natura). I ara, s'ha assolit l'objectiu d'atraure el congrés mundial de blocaires TBEX amb la participació de més de 200 blocaires de viatges, escriptors i creadors de continguts en mitjans de comunicació socials de l'àmbit de viatges i estil de vida, que farà confluir coneixement, producte i territori, per primera vegada a l'Estat espanyol. L'esdeveniment TBEX Europa Costa Brava ens permetrà obrir una nova finestra al món a través de les TIC i posicionar més àmpliament l'oferta turística i les marques Costa Brava i Pirineu de Girona.

El Patronat de Turisme ha orientat també el seu cicle formatiu als gestors turístics i empresaris amb l'organització de més de vint tallers durant l'any passat i una jornada professional en què han pres part més de 500 empreses del sector turístic gironí.

La destinació gironina ha aconseguit un posicionament a escala internacional remarcable, amb el reconeixement, per partida doble, que la prestigiosa publicació nord-americana National Geographic Traveler ha concedit a la Costa Brava i Girona incloent-les en les llistes de les millors destinacions turístiques a visitar el 2012.

Aquests fets han donat com a resultat que el nostre Patronat de Turisme, conjuntament amb Turisme de Jordània, sigui considerat com una de les institucions turístiques pioneres en aquest tipus de comunicació en línia, i que hagui estat convidat a exposar la seva experiència a fòrums i congressos internacionals a Berlin, Londres, Nova York i Colorado, als Estats Units, i ara a Girona, a casa nostra, en el marc del TBEX EU Costa Brava 2012.

Tota aquesta estratègia encaixa en l'àmbit comunicatiu, perquè vol aportar valor a la destinació i al producte a través dels propis usuaris, en aquest cas prescriptors, com són els blocaires de viatges. En aquesta estratègia es fa absolutament necessària la col·laboració entre el sector privat i les administracions, ja que l'èxit d'aquest esdeveniment rau en la col·laboració entre empresaris i gestors de la destinació.