El president de l'Associació de Càmpings de Girona, Josep Maria Pla, tot i no valorar encara els resultats d'una temporada d'estiu que no dóna per finalitzada, rebutja la visió que es té dels càmpings com a alternativa barata per al client.

Amb els efectes de la crisi econòmica planejant sobre el sector turístic, es tendeix a dir que els càmpings la pateixen menys perquè són l'alternativa més barata per al turista. És cert?

Això no és veritat, hi ha bungalous als càmpings que valen 190 euros a la nit. Sí que hi ha l'opció d'anar a les parcel·les de 20 euros, però també ara al càmping tenim autocaravanes que valen 60.000 o 70.000 euros. Aquest és un tòpic que hi ha i que s'hauria de trencar, ho diu gent que desconeix el sector del càmping.

Així, el perfil del client que escull el càmping vers l'hotel és molt diferent?

És molt difícil de valorar, els que van a un hotel normalment no van de turisme rural o apartaments. Nosaltres quan els clients arriben al càmping, els demanem com l'han conegut o com l'han trobat, però no ens diuen si abans han estat en un hotel o no. Sabem el canal d'accés, però no quins costums tenen.

Es pot dir, però, que la tendència del client del càmping és a fer molta més vida a l'establiment que no els d'un hotel o un apartament?

Sí. Hi ha molts de serveis per als nens i hi ha molta activitat que es pot fer dins del mateix càmping.

El que també és cert és que últimament es funciona molt amb la reserva per Internet.

Això ja no és d'aquest any, ja fa temps. Es dóna moltíssima importància als comentaris de clients. Mai fins ara el client havia pogut tenir tant d'accés i tant de coneixement sobre un establiment, no només de càmpings, sinó d'hotels i d'apartaments també. Entres a Internet i trobes opinions del que ha anat bé, del que no i moltíssima informació. Mai havia sabut tant el client de nosaltres ni nosaltres d'ell.

Això significa també que es va molt més a última hora?

Sí, correcte. Ara entres a Internet i saps si un establiment té lloc o no. Això vol dir que també hi ha molta més immediatesa.

Es poden fer valoracions ja d'aquest període d'estiu?

Pel que fa valoracions, encara no podem dir res. Encara hi ha el setembre, i la temporada no està acabada i ens reunirem a final de mes per donar a conèixer els resultats.

Tot i això, la calor que ha fet durant aquest estiu i sobretot al mes d'agost els ha beneficiat, no?

Ens ha anat molt bé. Ho sabrem ben bé quan fem el balanç, però per tot el sector turístic és molt important el bon temps, ja que l'activitat a l'aire lliure té molta rellevància per a nosaltres.

I de cara a aquest setembre, quina previsió hi ha?

També es va molt a última hora, depenem del temps i nosaltres som gairebé el sector que més en depèn.