Treballadors del Parc Natural de Cap de Creus denuncien que fa mesos que no cobren el sou per part de l'empresa "Terramar, natura i cultura", que gestiona els punts d'informació del Far i del Palau de l'Abat del Monestir de Sant Pere, l'oferta pedagògica i el servei de guies a la zona a través d'una concessió de la Generalitat. Una de les treballadores del Far assegura que des del gener que no cobren però des de l'empresa, tot i admetre la situació, neguen que faci tan de temps que cap treballador no percep el seu sou. Una altra treballadora va confirmar ahir els fets però va preferir no fer declaracions al respecte.

El seu gerent, Xavier Camps, assegura que des del desembre passat que no cobren del Govern català i que, per aquest motiu, no poden fer front de forma regular als pagaments. Diu que ja han anunciat als gestors del Parc que només mantindran els serveis d'informació i que ja no faran cap actuació extre de guies "com a mesura de pressió" per aconseguir que els paguin. Tot i que prefereix no fer pública la xifra, diu que se'ls deuen "milers d'euros" i que la situació és greu. Insisteix que s'ha comunicat en tot moment als treballadors la situació i que des del Govern, "a dia d'avui, no se'ns ha donat cap via de cobrament".

"El que no cobra des del gener és l'empresa. Hi ha treballadors que estan al dia i d'altres que no, que tenen algunes nòmines retrassades però cap fa vuit mesos. La prioritat de l'empresa, malgrat la situació, són els treballadors", explica. No és això, però, el que ha explicat una treballadora que assegura que el mes de gener els van comunicar que la Generalitat no els pagava i que, per aquest motiu, no podien assumir els seus sous, "d'uns set o vuit treballadors" que s'ocupen de diferents serveis del Parc Natural a Cadaqués i Sant Pere de Rodes. Camps diu, però, que només hi ha tres persones afectades. La treballadora insisteix que "les empreses que guanyen aquestes concessions ja saben que s'exposen a possibles endarreriments amb els pagaments per part de l'administració i, per aquest motiu, per a poder presentar-s'hi han de demostrar solvència econòmica per a poder fer front a les seves obligacions amb els treballadors". En aquest sentit, la dona -que prefereix mantenir-se en l'anonimat-, diu que la concessionària "des de l'abril de 2011, que va guanyar la concessió, no ens ha pagat mai ni una nòmina puntualment, l'endarreriment habitual ha estat d'uns 4 mesos. Però ara, la situació és ja insostenible tant per l'emprsa com per tots nosaltres, perquè a dia d'avui ens deuen el sou de tot l'any!", insisteix. Diu que no reben informació sobre quan es regularitzarà la situació i que quan es posen en contacte amb la Generalitat, els remeten a l'empresa.

El gerent de l'ens, però, insisteix que estan intentant fer front a la situació i que, com a mesura de pressió, ja no duen a terme els serveis complementaris de guies, entre els quals hi ha els del paratge de Tudela -on s'ubicava l'antic Club Med-. "Qualsevol servei que executem al Parc genera unes despeses que no podem afrontar si no ens paguen", afegeix.