L'anunci del Ministeri de Foment afirmant que en les properes setmanes ja es començaran a pagar les expropiacions dels terrenys que va aconseguir l'Estat per fer les obres de desdoblament dels trams ara aturats de la N-II ja va fer que alguns propietaris recordessin dijous que el Ministeri els va arribar a oferir el retorn dels terrenys, en no tenir intenció a curt o mitjà termini de fer les obres al tram Medinyà-Orriols. Tot i que ahir des d'Unió de Pagesos es va voler puntualitzar que aquesta oferta es va fer fa un any, i que, actualment, després de la darrera trobada al juliol, l'acord només preveu els pagaments pactats per les expropiacions, la cúpula política gironina a Madrid va lamentar aquesta manca de voluntat de Foment de fer el desdoblament, ja que des de l'oferta de retornar els terrenys de l'any passat tampoc hi ha hagut cap moviment a cap de les bandes de la N-II.

Des de CiU, el diputat gironí Jordi Xuclà va denunciar ahir que "cada cop és més clar que premeditadament ens tenen abandonats i practiquen l'ofec i l'acarnissament cap a les nostres infraestructures i el nostre desenvolupament econòmic". "Amb la N-II el govern central tracta Girona com Cuba i les Filipines abans de perdre les colònies", sentenciava, tot alertant que "pensen que així ens tindran més collats, tractant-nos pitjor, i s'equivoquen".

Xuclà va lamentar també que tot i les promeses del PP en el moment d'entrar al Govern, encara no s'hagi produït cap moviment al tram sud, que té partida pressupostària assignada per aquest any. "És ben galdós que després de 10 mesos de govern ens trobem amb ni un quilòmetre d'obra adjudicada per fer el desdoblament"; alhora que lamentava la renúncia al tram nord, "per on circulen més de 22.000 vehicles diaris". I és que, segons va recordar, "és indispensable el desdoblament d'aquest tram nord de la N-II d'acord amb els criteris de la Unió Europea que obliguen el desdoblament d'una carretera a partir de 15.000 vehicles diaris".

D'altra banda, el diputat del PSC, Àlex Sáez, va precisar que és urgent que l'Estat digui d'una ?vegada per totes quines són les seves intencions amb aquesta carretera. "Per la via dels fets ja veiem el que estan fent, però faria falta que sortissin i que s'expliquessin". Sáez va concretar que a dia d'avui hi ha una gran desconeixença sobre si la intenció del PP és de renunciar al desdoblament per un pla d'infraestructures que descarta ampliar autovies al costat d'autopistes, o si es tracta de posposar l'obra davant la manca de pressupost. "Que fagin un calendari d'obres ja, i si el retard va més enllà d'aquesta legislatura, que alliberin els peatges de la Jonquera fins a Tordera", va sentenciar.

A més, des del PSC ahir també es va fer pública la petició de convertir el tram de la N-II que passa per Sant Julià de Ramis en tram urbà, i que d'aquesta manera redacti, aprovi i executi els projectes de rotondes als accessos de Medinyà, al veïnat del Terri de Medinyà i la cruïlla amb la carretera de Cervià de Ter. "Ens hem de sumar a la necessitat del municipi i a la denúncia de falta de compromís del govern amb relació al desdoblament de l'A-2 a Girona i en particular per a la conversió del tram que passa pel poble en via urbana", va explicar Sáez.

Qui també va llançar ahir les seves queixes va ser el grup d'ERC, que va reclamar que es paguin d'immediat les expropiacions per complir amb un deute de ja fa anys amb els propietaris. La ?diputada Carme Capdevila va recordar que la voluntat que havia expressat l'Estat de retornar els terrenys "també porta implícita la renúncia de Madrid a continuar les obres de desdoblament de l'A2, una prioritat inqüestionable per a les comarques gironines i per al nostre país". "Això no és propi d'un govern democràtic i seriós", va lamentar Teresa Jordà, fent ?referència a l'anunci del Govern de fer més quilòmetres d'autovia gratuïta a altres punts de l'Estat, com Galícia, mentre la N-II queda en l'oblit.