Segurament vostè que està llegint el diari, escoltant la ràdio o mirant la televisió no s'adona del moviment que té lloc al seu voltant. Girona, les comarques de Girona, estan revolucionant la xarxa des de dijous, si més no, la part de la xarxa que té en el turisme una de les seves prioritats. El congrés TBEX que va començar ahir a Girona però que va rebre dijous al vespre els seus 350 participants de tot el món està significant un diluvi de missatges per Twitter i d'entrades a blocs de viatges que podria acabar superant inclús les espectatives del Patrionat de Turisme, que xifraven en 80 milions d'impressions a les xarxes socials l'impacte promocional que el congrés tindria.

I és que la comunitat TBEX té 6.000 membres, de ben diverses nacionalitats. Però el més important no és la quantitat, sinó la qualitat. Es tracta dels blocaires més seguits en el camp del turisme. Els que marquen tendència. Allò que publiquen a la xarxa es multiplica de manera exponencial.

I des del mateix moment que van aterrar a Girona no han deixat d'enviar twits amb le seves impressions -molt positives- i fotos que ho testimonien. Ja és sabut que els blocaires, twitters i instagramers no deixen d'utilitzar les seves eines ni per un moment, de manera que totes les visites, actes, àpats,vistes, passejos i qualsevol impressió, és abocada a la blogosfera al moment.

Així, ahir circulaven milers de twits -la majoria al seu torn retwitejats- de l'estil del de Gary Bembrudge, un dels participants al congrés: "Girona Spain. Beautiful old buildings along the river", acompanyat d'una foto de les cases de l'Onyar. O del de Lindsay, tan entusiasmada amb l'hotel on dormia que va escriure -acompanyat de lapreceptiva foto- "Our hotel is MAGICAL! Night cap by the Alice and Wonderland patio".

Per entendre què signfica per a les comarques de Girona acollir el congrés dels blocaires més influents en viatges, res millor que el bloc d'un dels particpants espanyols: "Concentrarles durante 2 días (como mínimo, ya que algunos de ellos pasarán más de una semana en la zona) en un mismo sitio, consigue unos efectos de proyección de la localidad donde se celebra en la red poco comparables a otro tipo de acciones de promoción. La cantidad de material audiovisual publicado por cada uno de ellos en multitud de espacios y redes sociales es ingente. Material que tiene la importancia de su peso en oro en el momento que alguien busca referencias acerca ese sitio y encuentra todo este contenido a su alcance. Contenido que ayudará en las decisiones de atracción de público hacia esta región catalana".

Així de clar. Tan clar com que mentre vostè està llegint això s'estan enviant centenars de twits, com el de JD andrews: "Cool building in Girona!", acompanyat de la foto d'un edifici de Rafael Masó. Als de Laurel Robbins i Nina, dos twitters que acompanyaven una foto de carrers del Barri Vell de Girona escrivien ahir només llevar-se: "Good morning #Girona! View from my @Wimdu apartment". Eduardo: "patos en el centro de gerona", amb foto del'Onyar. Carlos Olmo: "Esto es un mojito para el Celler Can Roca, una pasada la fiesta de #TBEX en castell st Gregori Girona", amb foto a Instagram del mojito-gelat dels germans Roca. Un no parar.

Ciutat cara

I per posar només un exemple de bloc, el de Jessica: "Girona is an expensive city if you compare it with other Spanish cities, but on the other hand food and creativity is extraordinary, because we have great cooks". O sigui, que Girona és cara en comparació amb altres ciutats espanyoles, però d'altra banda el menjar i la creativitat són extraordinaris gràcies als seus grans cuiners. I esmentava -la Jessica sembla preocupada pels preus- com els millors Konig, Bistrot, Zanpanzar i Cau de Llop. Que no només d'estrelles Michelin viu el turisme.