Els veïns dels municipis de la Garrotxa poden fer gestions i consultes referents al consum als respectius ajuntaments, excepte al d'Olot. Fins ara, quan un veí d'algun dels 21 municipis de la comarca tenia un problema per temes de consum s'havia de dirigir a l'Oficina de Consum de la Garrotxa, on l'atenia una de les responsables del servei. Aconseguir la gestió obligava els afectats a desplaçar-se, excepte si eren d'Olot, on està ubicada l'oficina.

A més de les gestions per les queixes derivades d'activitats comercials, els ajuntaments també avisen de les temàtiques que afecten els consumidors. El sistema ha entrat en servei ara perquè ha acabat la formació de personal ja contractat per d'altres feines i que, a més, tindrà responsabilitats sobre els problemes de consum dels veïns. L'objectiu és apropar el servei als ciutadans i evitar-los problemes.

La intenció d'aproximar les gestions de consum a la gent va sorgir al mes de maig en una sessió informativa que va tenir lloc al Consell Comarcal de la Garrotxa. En aquella primera sessió les responsables de l'Oficina de Consum van proposar la creació d'un grup de consum comarcal, format per representants de cada municipi, de la Policia Municipal, dels Mossos d'Esquadra i de l'Oficina de Consum de la Garrotxa.

La constitució del grup facilita que es puguin compartir informacions sobre aspectes rellevants en temes de consum de manera ràpida i sumultània. D'acord amb la transmissió de la informació al personal dels ajuntaments especialitzat en consum, els avisos sobre abusos poden arribar amb facilitat a tots els consumidors.

Per exemple, quan en un municipi es detecta una pràctica abusiva o una incidència de consum des de l'Oficina Comarcal es fa arribar l'avís a tots els membres del grup de consum perquè alertin els ciutadans del seu municipi, juntament amb informació dels aspectes a tenir en compte per evitar-ho i donar una resposta. Amb aquesta eina, doncs, es volen evitar i solucionar reclamacions derivades d'enganys, males pràctiques comercials i conflictes amb els subministraments bàsics. Una de les voluntants és que la informació arribi abans de la visita mal intencionada i de la publicitat fraudulenta.

De moment, el grup de consum avisa de pavimentacions mal fetes, de insistència comercial abusiva, de les participacions preferents, de l'aplicació del nou IVA i de revisions de gas butà innecessàries.