El turisme rus a Lloret de Mar és un dels que ha crescut més en els darrers anys i mostra d'això són les dades d'atenció a les oficines de turisme del municipi. El visitant rus s'ha convertit en el segon després del francès durant aquest estiu. Si les oficines han atès un total 54.448 persones durant l'estiu, d'aquestes 7.792 persones són de nacionalitat russa. Només els guanya el visitant que ve de França que es troba en primer lloc amb 16.635 persones ateses. Si es compara amb dades de l'any passat, l'augment del turisme rus és clar, perquè si ?l'any passat es va tancar amb 5.227 persones ateses, amb dades del mes de setembre, ja es troba situat en 8.442 persones.

Respecte a l'any anterior, segons relata l'Ajuntament de Lloret el que s'ha notat és una davallada del turisme nacional, sobretot els mesos de juliol i agost, però hi ha hagut, en canvi, un augment els mesos d'agost i setembre en turisme estranger. L'any passat, les oficines de turisme van atendre de juny a setembre 50.000 persones.

El turista alemany es recupera

Pel que fa a la resta de nacionalitats ateses a Lloret, una que es recupera és l'alemanya, que se situa en tercer lloc amb 4.144 persones, i en quart lloc apareix l'espanyola i després la italiana, que es manté sobretot a l'agost.

Per poder fer front a la demanda dels clients, Lloret compta actualment amb tres oficines fixes ubicades en punts estratègics de la població, més una oficina de reforç que s'instal·la a la platja de Fenals els mesos de juliol i agost.

Les peticions dels visitants, però, canvien en funció de la zona on es troben aquests equipametns. Per exemple, l'oficina ubicada al Museu del Mar rep principalment consultes d'activitats per realitzar, l'oficina central de l'avinguda de les Alegries, peticions d'allotjament, i la de la terminal, d'horaris de transport. Per altra banda, les oficines han passat novament l'auditoria de seguiment de la Q de Qualitat, que ja va obtenir Lloret el 2006 com una de les primeres.