"Nou accidents i tretze morts el 2012 [sense incloure el d'aquest dimecres passat a la variant de Girona]. Recorrem la N-II des de Maçanet de la Selva fins a la Jonquera entre obres oblidades, abundant trànsit de camions i desdoblada en només 8,4 km.". Així presenta el RACC en la seva publicació mensual corresponent al mes de novembre un article en el qual denuncia la perillositat de circular per la N-II, aportant xifres sobre accidentalitat, volum de vehicles pesants; i també amb el testimonis en primera persona de diversos usuaris habituals d'aquesta carretera d'un sol carril que ja fa anys que funciona com una autovia, amb els problemes que això comporta.

Per si algun soci no ho tenia clar, el RACC ho fa patent en la seva publicació d'aquest mes. "El risc de patir un accident greu o mortal a la N-II al seu pas per la demarcació de Girona és cinc vegades el de l'AP-7, mentre que fa 10 anys el risc era tres vegades més elevat". Així ho constata l'article que publica la companyia d'assegurances, remarcant que llevat dels 8,4 quilòmetres desdoblats entre Fornells i Caldes de Malavella, la resta dels cent quilòmetres estan conformats per una sola via per sentit, que transporta per dia un 25% de camions entre Girona i Figueres.

A més, entre les causes que cita el RACC com a elements que fan incrementar el perill per als usuaris d'aquest projecte (gairebé oblidat) d'autovia, hi ha els trams que actualment continuen empantanegats amb el paisatge d'unes obres que fa anys que es van abandonar. "A l'evolució del trànsit s'hi ha d'afegir que la N-II és una via de carril únic per sentit a l'espera d'un desdoblament aprovat pel Ministeri de Foment ara fa 17 anys i que encara no s'ha completat", cita l'article. Així, destaca els tres trams abandonats (Caldes de Malavella Sils; Sils-Maçanet; i Orriols-Medinyà). La companyia posa l'accent sobre el fet que la conducció és més dificultosa en aquestes zones, sobretot en dies de pluja a causa del mal estat dels terrenys de vora la carretera i el poc drenatge de l'aigua. A més, també destaca que en cas de patir una avaria, no hi ha marge al voral per estacionar el vehicle. Per tot això, el RACC reclama "un rescat selectiu del peatge de l'AP-7 entre Maçanet i la Jonquera per als vehicles pesants, així com per l'execució dels trams que s'han de desdoblar per tal d'evitar més morts".

Testimonis d'usuaris

A més d'aquesta crítica, la publicació també aporta el testimoni de vuit usuaris o treballadors de la mateixa companyia. Entre les afirmacions, el fet que en molts trams el volum de trànsit és elevat, no es pot avançar i "la gent es posa nerviosa".

Destaquen també els testimonis d'un gruista del RACC, que afirma que se la juga diàriament per retirar vehicles; i el d'un mecànic, que explica que "canviar una roda és jugar-t'hi la vida"