Deu anys després de l'aterratge de l'aerolínia irlandesa Ryanair a l'aeroport de Girona-Costa Brava, la companyia segueix amb la intenció de mantenir-s'hi. Així ho va manifestar ahir el seu president, Michael O'Leary, ja que entén que "pot haver-hi més creixement viable. En aquest sentit, O'Leary va manifestar que "continuarem compromesos amb Girona i el seu creixement". En tot cas, també va precisar que això serà així "mentre puguem negociar acords locals (amb les administracions competents, especialment la Generalitat) similiars a d'altres d'Europa".

El president de la companyia, en una entrevista a Ràdio Girona, també va reconèixer que han passat bons moments i d'altres de no tan bons amb la Generalitat i les autoritats locals -"ha estat com un matrimoni"-, però va subratllar que al final s'ha arribat a bon port en les discussions. I va afegir en aquest aspecte que "hem afrontat reptes significatius a Girona, però en molts casos ho hem fet amb el suport dels gestors de l'aeroport i de la Generalitat".

No tan bones van ser les paraules que va dedicar al govern espanyol i a Aena, especialment per l'increment de taxes que han imposat. Respecte d'Aena, O'Leary es va mostrar clarament a favor de la privatització dels aeroports, atesa que aquesta és la tendència actual -"veneu els vostres aeroports", va aconsellar-. Segons el president de Ryanair, el govern hauria de vendre aquestes infraestructures aeroportuàries "individualment", cosa que per un costat permetria a l'Estat fer front a altres despeses i, per l'altre, permetria "competència entre aeroports locals".

Quant a l'increment de taxes, respecte a les quals O'Leary va criticar de manera destaca les de Madrid i Barcelona, el president va criticar que el govern tingui el "monopoli" dels aeroports, de manera que "té tendència a no negociar". I va apuntar que aquest increment de les taxes aeroportuàries reduirà el tràfic de passatgers.

Deu anys d'"èxit"

Respecte a l'arribada de la companyia irlandesa a l'aeroport de Vilobí d'Onyar el 2002, Michael O'Leary va recordar que Aena i el Govern espanyol havien invertit molts diners en aquest "gran aeroport sense cap passatger". Així, va apuntar que gràcies a Ryanair l'aeroport va deixar de ser infrautilitzat i va atraure noves companyies.

Va afegir que aquests deu anys ha estat "d'extraordinari èxit" tant per a Ryanair com per a l'aeroport. Va apuntar que havia portat cap a 30 milions de passatgers, una ?activitat que ha beneficiat ?econòmicament les comarques gironines.