RESUM

El director de l´aeroport gironí creu que el TAV no serà un fre per recuperar el vol a Madrid

Lluís Sala subratlla que l'alta velocitat "ampliarà" la zona d'influència de l'aeròdrom i generarà "noves oportunitats"

 11:02  
El director de l´aeroport de Girona, Lluís Sala.
El director de l´aeroport de Girona, Lluís Sala.  acn

VILOBÍ D'ONYAR | ACN/DDG El director de l'aeroport de Girona, Lluís Sala, creu que l'arribada del tren d'alta velocitat (TAV) que connectarà la ciutat amb Madrid a partir d'aquest dimecres i directe amb París a partir de l'abril "ampliarà" la zona d'influència de l'aeroport i això farà que apareguin "noves oportunitats" que caldrà aprofitar.

D'altra banda, Sala afirma que la connexió de Girona amb Madrid amb TAV no representarà un entrebanc per a la recuperació de l'enllaç aeri entre les dues ciutats. El director de l'aeroport ha recordat que el vol Girona-Madrid és una "demanda gairebé històrica" del territori i que l'objectiu és trobar una companyia que vulgui cobrir el trajecte, després que Ryanair el deixés d'operar a finals l'octubre.

Una ciutat connectada
Demà passat Girona serà una ciutat connectada per l'alta velocitat. De moment, hi haurà enllaços diaris que sortiran des de Figueres i aniran fins a Barcelona i alguns també fins a Madrid. Una oferta que s'ampliarà el mes d'abril, moment en el qual es podrà viatjar en TAV fins a la capital francesa sense necessitat d'haver de canviar de tren.
Aquest nou enllaç ferroviari esdevé una bona notícia per a l'aeroport de Girona, i segons el seu director no es convertirà en una competència que resti passatgers als vols de l'aeroport. "Com més ben connectat estigui l'aeroport, millor", destaca Sala que, a més a més, assegura que el TAV se sumarà a altres artèries de comunicació viàries importants que enllacen amb l'aeroport, com l'autopista, l'eix o l'N-II.

Lluís Sala no creu que l'alta velocitat sigui un escull més perquè l'aeroport recuperi el vol Girona-Madrid, un dels trajectes més reclamats pel territori i que no es fa des de finals d'octubre quan Ryanair el va cancel·lar argumentat que l'augment de taxes a l'aeroport de Barajas el feien inviable. "Ens agradaria tenir aquest vol donada la demanda històrica per part dels gironins", destaca Sala tot afegint que l'objectiu és recuperar l'enllaç.

Segons el director de l'aeroport, un dels principals motius que fan pensar que el TAV no serà un fre per aconseguir de nou el vol és la durada del recorregut en tren entre Girona i Madrid. "Quatre hores de durada del trajecte és massa temps per a una persona que necessita anar i tornar el mateix dia, per a això el transport òptim continua essent l'avió".

"Jo penso que l'avió continua essent absolutament competitiu", exposa Sala que, d'altra banda, considera que el TAV és molt efectiu en trajectes de dues hores o de dues hores i mitja però quan passa d'aquest temps els usuaris ja solen recórrer a l'avió.

Sense ofertes en ferm
Malgrat aquesta voluntat de recuperar la connexió entre les ciutats de Girona i Madrid, Sala assegura que, "a dia d'avui", cap aerolínia interessada a operar aquest trajecte s'ha posat en contacte amb l'aeroport gironí. Tot i això, Sala apunta que "qualsevol iniciativa" que atregui una alternativa serà benvinguda.

Amb aquestes declaracions, el director de l'aeroport es refereix a l'anunci que va fer a mitjan mes de novembre el president de la Cambra de Comerç assegurant que l'AGI estava a prop de trobar una alternativa a Ryanair per recuperar el vol. "Rebrem qualsevol companyia amb els braços oberts", afirma Sala.

El director ha recordat que el Govern té intenció de fer un baixador del TAV a l'aeroport i que això faria que Barcelona estigués a només mitja hora de l'aeroport de Vilobí d'Onyar. "S'obren un ventall d'oportunitats que haurem d'aprofitar", comenta Sala que, a més, suposa que el Govern primer avaluarà el funcionament del TAV per analitzar les possibilitats d'aquest enllaç amb l'aeroport.

De fet, el nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, es va fer seu aquest projecte de la Generalitat i durant la campanya electoral va refermar que la intenció del Govern és començar les obres el 2014. El baixador estaria pagat exclusivament per la Generalitat i tindria un cost d'uns 9 milions d'euros.

Contacte amb companyies
El director de l'aeroport creu que és "boníssim" continuar comptant amb la presència de Ryanair perquè el del transport aeri és un sector molt tocat per la crisi però sosté que és "imprescindible" diversificar i atraure noves companyies.

En aquest sentit, Sala detalla que estan en contacte amb "un parell o tres" de companyies que podrien estar interessades en volar des de Girona. "Serien vols estacionals, de temporada, però benvinguts siguin", explica el director de l'aeroport.

Lluís Sala no ha volgut entrar en detalls de quines companyies serien però recorda que per a Girona un dels mercats d'origen de futur és Europa de l'Est. "Hem de ser reservats perquè la situació és complicada a tot arreu i tot depèn de com evolucionin els mercats d'origen".

Enllaços recomanats: Premis cinema