L'Ajuntament d'Olot està indignat amb l'Estat després que se'ls hagi comunicat que Foment no farà el tram que li correspon de la futura variant d'Olot, concretament el que va entre l'Hostal del Sol i l'A-26. El seu alcalde, Josep Maria Corominas, ho veu com una "greu deslleialtat", ja que era un acord signat l'any 2008 que ara Madrid no té previst complir, i lamenta que "els deixin a l'estacada". Aquesta decisió, diu, "perjudica greument la ciutat" perquè aquesta variant és una "urgència" i per tant se'ls ha de donar una solució. La Generalitat està disposada a acabar el tram estatal i s'està negociant amb Madrid la indemnització a rebre per l'incompliment de l'acord. Des de l'Ajuntament es lamenten que, ara que el projecte de la variant semblava que s'havia aconseguit desencallar -l'any passat es va aprovar la declaració de l'impacte ambiental i el projecte executiu està gairebé llest-, l'Estat els "posa pals a les rodes" en dir-los ara que no tenen clar per on volen passar. "Ens han dit que no pensen fer el túnel previst i que tampoc volen arribar al punt de trobada amb el tram de la Generalitat" que enllaça l'Hostal del Sol amb les Preses, explica Corominas.

Aquest incompliment de l'acord els "deixa a l'estacada", segons l'alcalde, perquè "el tram de la variant de la Generalitat arribarà a un punt que haurà d'enllaçar amb la carretera que era responsabilitat de l'Estat", explica. Aquesta és una decisió que "perjudica greument" la ciutat i confia que les negociacions acabin a bon port. "El que s'està negociant és que la Generalitat acabi de fer la carretera i que Madrid pagui la indemnització", afegeix.

Indignats amb les declaracions de Cospedal sobre Mas

L'Ajuntament va saber d'aquesta negativa de Foment fa uns mesos però fins ara no s'havia tret a la llum per no interferir en les negociacions amb el Govern. Les declaracions de la secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, qualificant de "roïn" i "desafortunada" l'actitud del president de la Generalitat, Artur Mas, denunciant la falta d'inversió a Catalunya en l'acte d'inauguració del tram del TAV de Barcelona a Figueres de dimarts passat va encendre els ànims de l'alcalde, que va decidir fer-ho públic com a "un exemple més d'infraestructures compromeses que incompleix l'Estat" amb Catalunya.

La variant d'Olot s'estendrà durant 4,5 quilòmetres, tindrà dos carrils per sentit, travessarà els municipis d'Olot, les Preses i la Vall d'en Bas i s'integrarà a l'eix viari Vic- Olot -és l'últim tram de l'eix Bracons-. Aquesta via ha d'enllaçar l'A-26, al sector de la Canya, amb el municipi de les Preses. El tram que havia de fer l'Estat és el que ha de connectar amb l'N-260 (eix Pirinenc) en direcció al Ripollès.

El territori reclama des de fa temps la necessitat de tenir aquesta variant, juntament amb la de les Preses -encara més endarrerida- per poder treure el trànsit de camions que ara mateix hi ha al centre dels dos municipis procedents del túnel de Bracons.