L'arribada del TAV de Girona ha despertat la curiositat de molts que, davant l'alternativa de viatjar amb Alta Velocitat o els serveis Regionals i de Mitjana Distància, encara dubten de quina opció és la més avantatjosa. Aquesta és una de les raons per les quals Renfe ha posat a disposició de tots els qui ho vulguin una visita guiada a un dels combois recentment inaugurats per mostrar-ne totes les prestacions. El tren estarà aturat a les vies de l'estació de Girona fins avui i de moment ja són més de 2.500 persones les que hi han passat.

En grups d'entre 20 i 30 persones, els guies de Renfe van anar oferint visites de 10 del matí a les 2 del migdia i de 3 a 6 de la tarda. Després de fer un breu recorregut per la nova estació, els grups baixaven a les andanes per trobar-se davant seu la visió dels vuit vagons del TAV, un tren considerablement més llarg als dels serveis Regionals. El guia feia a pujar els visitants al tren, començant per un dels vagons de classe turista, i els convidava a seure, assegurant el seu confort tot ensenyant-los com es podia tirar enrere el respatller del seient.

Amb tothom assegut i am dificultats per obtenir el silenci del grup, de la mateixa manera que un professor en el primer dia de classe després de les vacances d'estiu, el guia exposava a tots els curiosos les característiques del tren, dels viatges i dels preus que s'ofereixen. Per sobre de tot, es destacava la promoció per viatjar a Madrid i Saragossa amb un 70% de descompte durant els primers tres mesos de funcionament, deixant el preu pel trajecte de Girona fins la capital espanyola en uns 38 euros. L'accent també es posava en l'avantatge que suposa arribar a Barcelona en 37 minuts.

"Que arrenqui, que arranqui". Així ho demanaven alguns dels visitants que, asseguts en classe turista, destacaven el confort del tren. Seguint amb la visita, i fent un breu pas per la cafeteria, que lluia els nous cartells amb les ofertes de menjar i begudes, el següent pas eren els vagons de classe Turista Plus. A diferència dels anteriors, aquests ja disposen de tan sols tres seients per fila (dos a una banda i un a l'altra). "La sensació d'espai és molt més gran", destacava el guia als visitants, que s'anaven acomodant en uns seients més amplis i més comfortables. A diferència dels vagons de classe turista, a Turista Plus s'ofereixen, per exemple, endolls per als qui vulguin treballar amb ordinador o algun altre aparell electrònic.

Al vagó "de l'Artur Mas"

"Anem al vagó on anava l'Artur Mas", deia una senyora quan el guia va procedir a la fase final del tour, que era la visita al primer vagó, el de classe preferent. Mentre alguns s'asseien en el que ja es podria qualificar de butaca, el guia els explicava com dins del bitllet de primera classe hi anava inclosa una copa de benvinguda, l'àpat segons l'hora del dia i la premsa del dia. "És una meravella", destacava una de les visitants.

Poc més d'un quart d'hora després d'haver-hi pujat, el grup baixava del tren satisfet, fent les darreres preguntes sobre com s'havien de comprar els bitllets. En total, han passat més de 2.500 persones per aquestes visites guiades que ofereix Renfe i que duraran fins avui. Aquesta és una més de les estratègies que ha posat en marxa la companyia per donar a conèixer el nou servei i convèncer els clients dels seus avantatges respecte als altres mitjans.