L'aeroport de Girona va tancar 2012 -com ja indicava l'evolució de l'any- per sota dels 3 milions de passatgers. Concretament, ha tingut 2.844.682 usuaris, un 5'4% menys que l'any anterior. Són registres pràcticament calcats als que hi va haver el 2004 previ al "boom" de Ryanair. El seu director diu que les xifres "no són dolentes" si es té en compte la crisi i la sagnia de passatgers que hi va haver els primers mesos de l'any. El mes de desembre s'ha trencat la tendència de recuperació experimentada els últims set mesos i ha estat pitjor per poc que el de l'any 2011, segons va informar Ràdio Girona.

Segons AENA, aquest mes de desembre hi ha hagut 91.517 usuaris a l'aeroport de Vilobí, un 3'4% menys que dotze mesos enrera. Es trenca, d'aquesta manera, la tendència alcista dels últims set mesos, en els que l'aeroport havia recuperat part del pols perdut durant la dura negociació entre Ryanair i la Generalitat per allargar l'estada de la companyia irlandesa a Girona. Les operacions (enlairaments i aterratges) han caigut, proporcionalment, bastant més; un 20%.

Un any no gaire dolent

Malgrat que la major part de l'any els números no han estat del tot dolents, l'aeroport tanca l'exercici 2012 una mica més lluny dels tres milions del que en prinicipi s'intuïa. Dels 3.007.977 passatgers que hi va haver el 2011, s'ha passat a 2.844.682. El descens és de 163.000 usuaris. Les operacions, en canvi, han estat gairebé les mateixes, cosa que vol dir que els avions han anat una mica més buits que l'any anterior. El director de l'aeroport de Girona-Costa Brava, Lluís Sala, va afirmar que les xifres "no són dolentes" si tenim en compte que estem en crisi i que "els quatre primers mesos de l'any vam perdre de l'ordre de 360.000 passatgers". Sala va afirmar que el resultat final s'acosta bastant a les previsions que s'havien fet a principi de temporada.

El que no remunta és el trànsit de mercaderies, fins al punt que el Punt d'Inspecció Fronterer -una de les infraestructures més reclamades pels empresaris gironins- ha estat tancat i només s'obre sota demanda. Malgrat que el volum que s'ha mogut s'ha multiplicat per dos, això amb prou feines representen 114 tones.

De cara a l'any que comença, Ryanair s'ha compromès a aportar 2'5 milions de passatgers. És menys que els 3 milions que diu el conveni firmat amb la Generalitat. La companyia pensa aconseguir la major part d'aquests passatgers en una campanya d'estiu en la que tindrà 61 rutes, 10 de les quals seran noves.

La meitat dels enlairaments que s'incorporaran a l'oferta tenen com a destí països nòrdics i escandinaus. Es recuperarà Oslo, hi haurà dos nous vols a Suècia (a Jonkoping i Kalmar) i dos més a Finlàndia (a Tampere i Lappeenranta). La resta de les noves rutes connectaran Vilobí d'Onyar amb aeroports d'Holanda (Groningen), Polònia (Katowice, que es recupera), Alemanya (Lubeck), Xipre (Pafos) i Itàlia (Trieste).