diumenge DIETARI

 
La inauguració del TAV a l´estació de Girona va aglutinar un gran nombre d´autoritats.
La inauguració del TAV a l´estació de Girona va aglutinar un gran nombre d´autoritats.  marc martí

RAMON IGLESIAS dissabte L'eix transversal
L'ampliació aclamada aquests dies de l'Eix Transversal és un èxit de la gestió de l'anomenat Govern tripartit, de la mateixa manera que la construcció de l'Eix va ser un èxit dels governs Pujol. Aquests dies els dirigents d'UDC han estat elogiant la gestió de l'exconseller Nadal i només els més ultres i neoconservadors de l'entorn de CiU han estat criticant el cost del peatge a l'ombra d'aquesta via indignats perquè la resta de catalans que no l'utilitzin "l'hauran d'estar pagant". Com si ells no es beneficiessin dels impostos dels altres.

diumenge Cavalcada de Reis
M'agrada la cavalcada de Reis de Girona perquè recull el relat més essencial d'una ciutat de gran pòsit però sense oblidar per qui es fa i a qui està adreçada: els nens. A més a més, el campament reial trobo que és un tret diferencial realment fascinant. És una cavalcada poc donada als lluentons i molt creïble per a aquells que s'ho han de creure.
Però després de 8 anys seguint-la sense fallar mai trobo però que és un pèl immòbil. En tots aquests anys no he observat elements nous que contribueixin a sorprendre una mica.

dilluns L'alcalde Armangué
Barcelona-Girona-Figueres... França. Si una cosa ha quedat clara aquests dies és que l'alta velocitat té dues estacions a les comarques de Girona: la de la capital i la de Figueres. No és freqüent que una ciutat tan petita tingui parada d'alta velocitat. Aquests dies d'inauguracions en què l'alcalde posterior a Armangué ha sortit catapultat cap a la fama, és de justícia reconèixer que la tenacitat obstinada de Joan Armangué va fer que Figueres estigui en el mapa de l'alta velocitat.
Si algú vol insistir en dir-li estació de Vilafant em sembla molt bé, encara que personalment no sabria dir on comença Vilafant i on acaba Figueres. El que no és tolerable és que es digui que no està al centre de la ciutat. Algú s'ha dedicat a calcular on hi ha més milers d'habitants, si on hi ha l'estació TAV o al costat de la vella del tren convencional? A més a més, a quants minuts a peu de la Rambla estaria l'estació del TAV si s'hagués permès fer l'avinguda que va ser un dels elements que li va costar la reelecció a Armangué? Una altra cosa és que no s'hagi resolt la correspondència de les dues estacions.

dimarts Inauguracions
La inauguració d'avui és la constatació que aquest és un país ineficient i ple de càrrecs polítics i alts funcionaris inservibles. Però el més increïble és que a quasi ningú li importi. S'ha inaugurat la traça AVE entre Barcelona i França amb els següents despropòsits: sense que Girona tingui estació, amb la de Figueres provisional convertida en definitiva, havent deixat un espai ciutadà com era el Parc Central de Girona destruït, amb un tren convencional decadent, amb un deute de 5 milions a pagesos expropiats, amb el soterrament del tren convencional congelat o enterrat, i sense que els AVE ?pu?guin circular per França i els TGV per Catalunya.
Des d'avui tenim alta velocitat. Però ara caldrà avaluar si el sacrifici econòmic que s'ha fet en detriment d'altres infrastructures haurà valgut la pena.

dimecres A-26 i N-II
La classe política gironina no fa pas tant de temps que reclama la N-II. No va més enllà d'una dècada. Els polítics poderosos del moment es van passar molts anys reivindicant i treballant en lobby per aconseguir l'autovia A-26 de la Garrotxa perquè l'autopista ja els hi estava bé com a alternativa a la N-II. I ara sembla que portin tota la vida fent-ho. Doncs no és veritat. Em costa escoltar determinats discursos sobre els incompliments de la Nacional 2.
Hi ha diferents sectors polítics i empresarials que clamen pel desdoblament de la N-II, com si fos una reivindicació que han exigit sempre, i no és veritat, sinó que a més a més, és fals.
Molts d'ells primer van lliurar, únicament i exclusivament i no fa pas massa temps, una única batalla política i mediàtica per l'autovia A-26 finançada per l'Estat i que porta a la Garrotxa. I ara que es parla de cost benefici de les infrastructures, seria interessant si aquesta costosa autovia amb túnels i viaductes monumentals és eficient en els termes que ara clamen aquells que s'atreveixen a denunciar altres orgies constructives.

dijous Positivisme
L'empresa Embotits Monter de la Garrotxa ha decidit fer públic que ha tancat l'any 2012 amb un 20% més de facturació que l'any anterior i que invertirà quatre milions d'euros per ampliar la planta que té a les les Planes d'Hostoles. És molt indispensable que les empreses que ho estan fent bé (que són moltes) i a les quals els estan sortint les coses bé (que hi són, però no tantes) ho expliquin sense cap mena de rubor.
N'hi ha que no volen distingir-se massa per passar inadvertits. És comprensible en els temps que corren però han de saber que fent-ho ajuden, i molt.

divendres El comerç i diumenge
Només el 10% de les botigues del centre de Figueres s'han adherit aquests mesos a la proposta de l'Ajuntament d'obrir diumenges i festius. Aquest diumenge serà l'últim que poden obrir les botigues de Figueres fins a Setmana Santa.
Escolto hotelers i restauradors de Figueres però també de Girona que critiquen els comerciants perquè no volen obrir els festius.
Però penso que, al final, qui millor que el propi titular del negoci per saber si li és o no rendible obrir casa seva. I no parlo només a nivell econòmic sinó també per la pròpia conciliació, que en diuen ara. Des de fa anys insistim en què el comerç ha d'obrir diumenge, com a maquinària per convertir les ciutats en més turístiques (fins on arriba la necessitat de gent i més gent?). Si algú està interessat en què el petit comerç es converteixi en atractiu turístic, potser caldrà plantejar-se un seguit de reduccions de tributs o altres beneficis per tal de seduir-los.

  Conegui'ns:  CONTACTI |  CONEGUI'NS |  LOCALITZACIÓ     PUBLICITAT:  TARIFES  
Queda terminantment prohibida la reproducció total o parcial dels continguts oferts a través d'aquest mitjà, llevat autorització expressa de diaridegirona.cat. Així mateix, queda prohibida tota reproducció a l'efecte de l'article 32.1, paràgraf segon, Llei 23/2006 de la Propietat intel·lectual.
Adaptat a la Llei de
Protecció de Dades per


Avís legal
Altres mitjans del grup
Diario de Ibiza | Diario de Mallorca | El Diari | Empordà | Faro de Vigo | Información | La Opinión A Coruña | La Opinión de Granada | La Opinión de Málaga | La Opinión de Murcia | La Opinión de Tenerife | La Opinión de Zamora | La Provincia | La Nueva España | Levante-EMV | Mallorca Zeitung | Regió 7 | Superdeporte | The Adelaide Review | 97.7 La Radio | Blog Mis-Recetas | Euroresidentes | Loteria de Nadal | Oscars | Goya