El Bisbat de Girona comença a preparar el salt a les xarxes socials. La institució eclesiàstica té previst començar l'estudi preparatori a principis d'aquest any 2013 i, entre d'altres variables, analitzarà el tipus de presència, la informació que s'ha de vehicular a través d'aquest canal, i quin és el procediment que s'usarà per aconseguir engegar, i consolidar, aquest projecte informatiu.

El primer trimestre de l'any que comença és el període temporal en què aquesta iniciativa, de les xarxes socials, hauria de començar a executar-se.

En aquest sentit, una de les reunions dels arxiprestos gironins ha remarcat la potència que té la web del Bisbat demanant que els rectors facin arribar les notícies que les parròquies vagin generant, a fi de difondre-les a través del citat recurs electrònic. El salt del Bisbat a les xarxes socials gairebé coincideix amb l'estrena del compte oficial del Papa Benet XVI a Twitter, que des que va obrir el compte ha tingut un significatiu impacte informatiu.

Una de les incògnites que hi ha és si el bisbe de Girona, Francesc Pardo, serà usuari nominal de Facebook i Twitter (tal com tenen altres homònims) o quedarà en un segon pla, a favor del Bisbat com a institució. Tot i que encara no hi ha res decidit, l'Església a Girona podria obrir un canal a Youtube amb la finalitat de difondre la producció audiovisual.

En aquests moments, la Delegació episcopal de Joves del Bisbat és qui té una presència més activa a les xarxes socials, una estratègia molt coherent amb el públic objectiu al qual s'adrecen. Aquesta delegació suma uns 630 amics a Facebook i uns 200 seguidors a Twitter.

La Delegació episcopal de Joves també té obert un canal a Youtube, tot i que, en aquests moments, està inactiu. A més, diversos capellans gironins tenen obert un perfil a Facebook. L'ús de Twitter és escàs, ja que l'edat influeix en la utilització de les xarxes.