Gairebé dues setmanes després de la seva inauguració com a autovia desdoblada, l'Eix Transversal (C-25) continua tenint pendent la seva nova connexió amb Girona, que ha d'arribar a través d'un enllaç amb el tram desdoblat de la N-II a Caldes de Malavella. La infraestructura ja fa temps que està gairebé completada, ja que les connexions en sentit Barcelona ja estan operatives, però el que continua sense executar-se són els enllaços amb la banda gironina. L'obra està pendent de l'autorització del Ministeri de Foment, que ja va ser qui va posar els primers entrebancs a la connexió, i que es preveu que doni el vistiplau en els propers dies. A partir d'aquí, les màquines es podrien posar a treballar i la Generalitat preveu que les obres puguin durar fins a tres mesos. D'aquesta manera, la unió de Girona amb l'Eix a través de la N-II entraria en servei entre finals d'abril i principis de maig.

Tal com ja va avançar Diari de Girona el passat mes de novembre, el Ministeri de Foment va posar traves a la construcció de l'enllaç entre ambdues carreteres per la banda gironina. D'una banda, es considerava que incomplia la normativa ja que la sortida de l'aeroport de la N-II quedava massa prop del ramal projectat per incorporar-se a l'Eix. D'altra banda, l'Estat també demanava que, en cas de fer-se, s'afegís un carril addicional a la N-II abans de l'enllaç. La justificació de la mesura es trobava en l'augment de la mitjana de trànsit que Foment considerava que comportaria aquesta connexió amb la C-25.

La Generalitat, per la seva banda, no considerava justificada aquesta mesura, tenint en compte que aquesta actuació encariria entre 15 i 20 milions la inversió en l'Eix Transversal, que en total es va xifrar en 752,4 milions.

Fonts de Territori i Sostenibilitat ja van informar, però, que després de negociar amb Foment per no haver d'assumir aquesta opció més cara, s'havia arribat a un acord per poder construir el que inicialment havia projectat la Generalitat. Aquesta entesa comportarà, però, que en sentit Girona s'hagi de guanyar la distància requerida pel Ministeri desplaçant lleugerament la sortida de l'aeroport de la N-II.

En canvi, en sentit Barcelona (una connexió que ja està en funcionament), també havia considerat que s'havia de fer un carril addicional per l'augment del volum de trànsit previst, però des del Departament de Territori i Sostenibilitat es van facilitar a Foment estudis de trànsit que mostraven que aquest tercer carril no seria necessari.

Mentrestant, les obres en aquest punt estan aturades des de fa mesos i, de moment, no hi ha data per reprendre-les. Així, venint des de Girona per la N-II no hi ha manera de desviar-se cap al pont que connecta amb la C-25, i sortint de l'Eix tampoc es pot optar per continuar en sentit Girona a través del nou pont. Només estan operatives les connexions cap a i des de Barcelona. Mentre no estigui en funcionament aquest enllaç, els usuaris gironins hauran de seguir accedint i sortint de l'Eix a través de la via d'accés al giratori de l'aeroport de Girona.