El recent anunci de fer passar els camions per l'AP-7 per descongestionar la N-II i reduir-hi la sinistralitat és una bona notícia en el sentit que es prenen mesures concretes i tangibles més enllà de les declaracions.

Ara bé, a ICV som de l'opinió que els arbres no ens han d'impedir veure el bosc. En aquest sentit seria fer un brindis al sol dir ara mateix que amb el corredor ferroviari la solució seria més reeixida -i ho seria-, per això voldria fer algunes consideracions més properes.

En primer lloc que els camions passin per l'AP-7 era una de les nostres propostes programàtiques de les darreres eleccions. Treure camions de la ronda de Figueres és, sense cap mena de dubte, necessari, pel perill que comporten però també perquè fa innecessària la ronda nord de Figueres a la qual ens hem oposat des d'un començament.

Amb una inversió pública molt menor -la subvenció de part dels peatges als camions- evitem carregar encara més la plana de l'Empordà d'infraestructures prescindibles.

Tot i això, mirem-nos-ho amb perspectiva: la solució és cara i no deixa de ser un pedaç. Per això defensem que es rescati tota l'AP-7 des de Girona fins a la Jonquera i que definitivament s'arxivi el desdoblament de la N-II en aquest tram, que passaria a tenir funcions de carretera comarcal. I aquest rescat es podria començar a pagar amb els diners de bonificar el peatges als camions, que -no ho oblidem- han de pagar sí o sí, en aplicació de la Directiva Europea de l'Eurovinyeta. Posem a l'agenda, doncs, el rescat de l'AP-7, especialment quan sabem que ja ha estat amortitzada més de vint vegades.