El Grup Impuls per Girona (GiG), integrat per les Cambres de Comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu; la FOEG, PIMEC Girona i Fòrum Carlemany, reclama que l'estació del TAV porti el nom de Girona-Costa Brava, com una de les accions de promoció que cal emprendre per revitalitzar el teixit econòmic de les comarques aprofitant l'arribada de l'alta velocitat a la demarcació. És essencial que les administracions busquin fórmules imaginatives i innovadores per atraure turistes i inversions al nostre territori, considera el GIG en un comunicat. El GiG també reclama que tots els trens de llarg recorregut entre París, Barcelona i Madrid tinguin parada a Girona.

"Estem convençuts que la nostra destinació es podria potenciar amb la marca Costa Brava, amb molt prestigi i reconeixement internacionalment". Els empresaris aposten per incloure-la al nom de la parada de l'AVE a la ciutat de Girona, de manera que el nom oficial que consti a tota la nomenclatura oficial sigui el de Estació Girona-Costa Brava.

El GiG també reclama que tots els trens de llarg recorregut entre París, Barcelona i Madrid tinguin parada a Girona. Es tracta d'un indret estratègic a poca distància de la frontera i de la Costa Brava, perquè consideren que té unes enormes potencialitats turístiques i econòmiques.

En l'àmbit de les infraestructures, el GiG farà arribar al nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, el figuerenc Santi Vila, les prioritats viàries dels sectors empresarials gironins, amb el prec de tenir-les en compte malgrat l'ofegament de les finances que pateix la Generalitat.

També creuen que és indispensable emprendre la construcció de la variant d'Olot i Les Preses. Defensen que cal completar l'anella viària de les Gavarres per La Bisbal, incloent una variant, i continuar treballant per la millora i increment de la capacitat dels accessos viaris a la Costa Brava, sobretot a voltant de les poblacions de Lloret i Blanes.

Entre les millores prioritàries a les comarques gironines, no pot faltar tampoc l'N-141e, rebatejada com 'la carretera de la vergonya', entre el municipi de Salt i Amer. En aquesta via, creuen que cal reduir la velocitat dels vehicles, reforçar la senyalització o fer intervencions destinades a minimitzar els riscos en els punts negres o encreuaments perillosos.