És la darrera peça que falta per completar el puzle. Gairebé un mes i mig després de la inauguració del desdoblament de l'Eix Transversal (C-25), els operaris van començar a treballar ahir sobre el terreny per donar inici a les obres que han de servir per construir l'enllaç entre dues de les principals carreteres a la demarcació de Girona: la N-II i l'Eix. Aquesta connexió per la banda gironina (incorporació a la C-25 venint des de Girona i sortida de l'Eix cap a la Nacional en direcció a la capital gironina) va quedar retardada pel fre que va posar el Ministeri de Foment a les obres. Un cop assolit l'acord, ja fa unes setmanes, les màquines s'han de posar a treballar en els propers dies, i es preveu que l'enllaç estigui operatiu en un termini d'uns tres mesos.

Les obres comencen amb aquest retard perquè el Ministeri de Foment afirmava, d'una banda, que la sortida de l'Eix cap a la N-II es trobava en un punt massa proper a la sortida de la Nacional cap a l'Aeroport. Si bé en sentit Barcelona ja s'han pogut posar en marxar les connexions d'entrada i sortida de l'Eix amb la Nacional, per la banda gironina, segons l'Estat, la normativa no permetia que dos enllaços estiguessin en dos punts amb una distància tan reduïda. També s'al·legava que la connexió entre les dues carreteres suposaria un augment del trànsit, i per tant demanava que la Generalitat assumís el cost de la construcció d'un carril addicional a la N-II en el tram previ a l'enllaç per poder suportar l'augment del trànsit. Finalment, però, es va assolir un acord que comportarà desplaçar lleugerament la sortida de l'aeroport uns metres per complir amb la normativa. D'altra banda, aquestes obres també conviuran amb les que s'estan fent al tram Caldes-Sils de la N-II.